32X16 RG Bicolor LED Dot Matrix gebruiken met een arduino uno

hallo,

ik ben een eerste jaars ict student en voor een school project had ik bedacht om het speletje pong te maken, maar daarvoor had ik een beeldscherm nodig an had ik voor een dot matix scherm gekozen, dat had ik gevonden op de arduino shop en gekocht (ja ja stom van mij om niet eerst te kijken of dit wil kon) en ik vroeg mij zo af. hoe sluit ik de dot matix led scherm toe aan mijn arduino zonder enige toevoegingen?

en als dat is gebeurd hoe programeer ik het dan of in de richting helpen van het programeren.

met vriendelijke groet

michel.

p.s.
ik kan wellicht wat informatie zijn vergeten dan zal ik dat z.s.m toevoegen.

edit:
ik gebruik dit dot led matix scherm:
http://store.arduino.cc/product/E000013

Leuk project.
Nog leuker maar wel duurder en moeilijker is om WS2812 LED strips te gebruiken dan kun je een volledig kleuren matrix scherm maken. OctoWS2811 LED Library - YouTube

Maar je wil dus een spelletje pong ggan spelen.
Zonder extra hardware gaat dat niet lukken omdat je toch wel 48 (16 + 32) pinnen nodig hebt om alle leds aan te sturen
Het makkelijkste lijkt me shiftregisters gebruiken en de leds te multiplexen. type 74HC595

In deze draad Arduino Scrolling 56x8 LED matrix - Exhibition - Arduino Forum kun je wel een voorbeeld-programma vinden hoe iemand een matrix van 56x8 leds aanstuurt.

Je bent kennelijk niet de eerste :slight_smile:
http://forum.arduino.cc/index.php?topic=22474.0
En als je echt handig bent :slight_smile: een PCB maken waar je WS2812B leds op zet in de matrix die je wilt en dan heb je maar 1 pin nodig en dan kan je best complexe zaken maken :slight_smile:

alvast dank jullie wel voor jullie toevoegingen kan al wel wat verder.

@nicoverduin dat gaat het helaas niet worden

zoek op arduino en ht1632, staat in playground een prima schema en dito software om iets leuks te maken.
geen paniek, je hebt niets extras nodig.

en ja pong kun je er prima mee maken.
is wel een behoorlijk gegoochel met bitjes, want het is eigenlijk character based dus, maar je kunt wel elk pixel aansturen hoor, door gewoon het geheugen van dat ding aan te spreken. zie de datasheet want daar staat mooie tabel in van de pixels.
vergeet eerst maar even dat pwm verhaal.
begin met beide pads van variabele grootte op en neer te kunnen schuiven door een analoge ingang te bekijken.
A0 en A1 (A4 en A5 zijn voor de I2C bus.