Tekst bewaren zoals ze in Arduino IDE te zien is

goede dag,
weet iemand hoe ik een sketch in kleur als tekst (doc) kan opslaan?
kleine sketchen kan ik als print-screen wel aan, maar bij grotere programma's wordt dat niets.
bij voorbaat dank!
groeten, Dré

Hallo Dré.

Je stelt een ongerelateerde vraag in een lopend onderwerp.
Dat is niet helemaal de bedoeling en eigenlijk ook niet zo netjes.
Eigenlijk is het veel beter een nieuw onderwerp te starten met deze vraag er in.
Want dan is de kans dat iemand je gaat helpen veel groter.
Zo is het mogelijk dat mensen die dit onderwerp al gezien hebben en 'm niet zo interessant zouden vinden, 'm overslaan.
En dan zien ze jouw vraag dus nooit.
Daarom ga ik zometeen na het posten, meteen vragen of deze vraag en dit antwoord verplaatst kunnen worden naar een eigen onderwerp met een passende titel.

Helaas kan ik je geen antwoord op je vraag geven want ik begrijp je vraag (of eigenlijk het probleem) niet.

Ik denk dat hij een mooie listing wil van zijn code in kleur. Mogelijk kan hij beter een editor als notepad++ nemen. Of de sloeber (Eclipse met Jantje's plugin) gebruiken.

Zoals nico al zegt is NPP een hele goede.
Je kunt de IDE zo opzetten dat er een externe editor gebruikt word, hierdoor schrijf je dus altijd in een tekstverwerker, en compileer je gewoon in de IDE.
Voordeel is dat je slim kunt inspringen en haakjes etc staan altijd goed.
NPP kent zelfs arduino taal, ik zag alleen nog geen kleur in de file, maar dat is snel gedaan
heb even gekeken hoe ik dat gedaan had:
werkwijze. , ik heb er wel kleur instaan trouwens.
een hoop andere tekstverwerkers kennen dat highlighting ook hoor.

Even voor de duidelijkheid:
De titel die er nu aan dit topic hangt, is er pas na mijn post gekomen, want eerder stond ie in een andere thread.
Deze titel verklaart wel een en ander, maar dat kon ik niet uit de originele vraag halen.
Bijna elke "editor" kan highlights maken, bij sommigen daarvan kun je dan ook nog opgeven welke stijl er daarbij gevolgd moet worden.