Welkom op het Nederlandstalige forum

Indien je van Arduino houdt en je wil wel aan de slag maar je geraakt niet door het engels....
Dan kan je vanaf nu hier je vragen in het nederlands stellen.
En ja er zijn heel wat nederlands/vlaams taligen op dit forum aanwezig die je kunnen helpen.
Dus kom maar op.

Met vriendelijke groet
Jantje

*edit titel: ik heb er Nederlandstalig van gemaakt JO3RI :wink:

Ik kan wat Jantje zegt, alleen maar kracht bij zetten. :smiley:

Welkom en veel plezier.

JO3RI

Goed gedaan!

2 vragen komen op,

  • wie zijn de moderators
  • hoe maken we reclame (zoals mijn footer ?)

Das een goed idee Rob
Groetjes Jantje

Och en de moderators zijn Jo3RI en ik.
groetjes
Jantje

Jep en onze namen staan zelfs bovenaan.

Twitter, Mail en Facebook er op los zou ik zeggen.

Jep en onze namen staan zelfs bovenaan.

gemist :blush: Moet er wel aan wennen om hier NL te gebruiken

JO3RI en Jantje, tof dat jullie dit op je nemen.
Ik ben zelf ook al jaar en dag bezig met Arduino. De komst van dit Nederlandstalige forum betekent volgens mij dat Arduino meer en meer volwassener gaat worden voor zover ze dat nog niet is).

Aha, leuk!! eens kijken hoeveel NL er hier 'rondloopt'.

Oehoeboeroe
Er is nu meer BE dan NL lol
Groetjes uit België
Jantje

Hier nog iemand uit België XD

Leuk om te weten dat er nederlandstalige zijn op dit forum!

Heey,

Ik ben Geert, en ben ook al een tijdje bezig met Arduino. Voornamelijk om Arduino in het middelbare onderwijs in te zetten. Wij (een aantal leerlingen verpreid over Nederland) hebben een lesmethode voor het VO gemaakt voor Arduino, deze wordt nu door een andere groep leerlingen gecontroleerd en bijgewerkt, daarna komt deze openbaar in een wiki te staan.

Ik denk dat dit forum wel kan bijdragen aan het gebruik van Arduino door jongeren, en ook door scholen. Dus ik ben tevreden :smiley: Hoe meer hackers hoe beter :wink:

Welkom allemaal :smiley:

En we worden vermeld op de blog van Arduino zelf: hoi hoi: http://arduino.cc/blog/2012/03/29/new-forum-boards-and-moderators/

lemio:
Heey,

Ik ben Geert, en ben ook al een tijdje bezig met Arduino. Voornamelijk om Arduino in het middelbare onderwijs in te zetten. Wij (een aantal leerlingen verpreid over Nederland) hebben een lesmethode voor het VO gemaakt voor Arduino, deze wordt nu door een andere groep leerlingen gecontroleerd en bijgewerkt, daarna komt deze openbaar in een wiki te staan.

Ik denk dat dit forum wel kan bijdragen aan het gebruik van Arduino door jongeren, en ook door scholen. Dus ik ben tevreden :smiley: Hoe meer hackers hoe beter :wink:

Leuk idee!
Ik ben zelf 15 jaar en recent gestart met Arduino.

Geert, is die wiki al online?

@TiboJ,

ik zou ook best willen weten of die wiki al online is. We zouden bv een sticky kunnen maken met interessante links.

De wiki is wel online, maar afgeschermd (dat was niet mijn idee hoor :D, wat mij part werken we in het openbaar; maar hij komt online). Ook heb ik een syllabus geschreven voor een Cursus Arduino; misschien zijn jullie daar ook wel geintresseerd in? het PDF bestandje van de Arduino Cursus

Een Sticky met handige nederlandstalige Arduino materialen is denk ik wel nuttig.

@TiboJ Altijd leuk om te horen dat er andere jongen mensen met Arduino bezig zijn. Ik ben nu 17 maar heb er al een paar jaar Arduino ervaring op zitten :smiley:

Ik vind zo'n sticky ook wel een goed idee

@TiboJ Altijd leuk om te horen dat er andere jongen mensen met Arduino bezig zijn. Ik ben nu 17 maar heb er al een paar jaar Arduino ervaring op zitten

Jong begonnen is half gewonnen :smiley:

Tof, zo'n nederlandstalig hoekje.

Ik heb pas mijn eerste workshop gehad en mijn eerste kitje is onderweg.

Sacha
Welkom
Jantje