Formule in code

Hoi Jeroentje2212.

Je hebt een mooi verhaal getypt, met van alles wat je denkt nodig te hebben er in.
Het lijkt er op dat jij denkt dat je weet wat er fout gaat, maar niet weet hoe je dat moet oplossen.
Maar ik heb geen idee wat je eigenlijk wil.

Het is heel belangrijk dat je goed communiceert.
Wanneer je met een mens communiceert, zal die mens proberen te begrijpen wat je te vertellen hebt, ook als je dat niet op de gangbare wijze vertelt.
Natuurlijk kunnen er daarbij misverstanden optreden.
Maar de IDE gooit er dan meteen het bijltje bij neer, of zal iets heel anders gaan doen dan wat jij dacht dat ie zou doen.

Is die eerste nu opgelost ?

Als dat zo is dan had je die niet hoeven laten zien, want dan vind ik het maar verwarrend.
Maar misschien had je die oplossing een half uurtje na het posten gevonden en heb je dat erbij ge-edit.

De 2e das dan weer een ander ding.
Wanneer de eerste voorwaarde voldaan moet worden, dan moet je dat nog wel apart eruit vissen (omdat je anders een fatale rekenfout zou kunnen krijgen).
En wanneer er meer dan 18 kan worden "ingevuld", dan moet je wel precies aangeven wat je daarmee wil doen.
Moet er bij een waarde van 19 dan +6 komen, of moet het dan +8 worden ?
Bij die laatste (dus wanneer het een 8 moet worden) kun je dan gaan kijken hoe lang kan zien of de waarde groter dan (6, 12, 18, 24...) is.
Als je dat controleert met een teller die je vermenigvuldigt met 6, dan kun je wanneer dat niet meer kan, de teller 1 lager maken, en dan 2 tot de macht (teller) doen.
Dus bij een waarde van 19, zie je dat 'ie groter is dan (36=18), maar niet dan (46=24).
Dus moet waarde 3 genomen worden voor je berekening.
Daarmee doe je dan 2 tot de macht 3, en dat is 8.
Maar dit kan dus vermoedelijk niet wanneer (teller) nu 0 is.

Als dit is wat je wil dus, want ik weet dat niet zeker.

Oh, en een void is niet een void, maar een functie.
Het woord void betekent "leegte", en dat is wat die functie terug geeft (niets dus).