RemoteSwitch library virker fint med Sartano fra Harald Nyborg

Hej,

I et stykke tid har jeg overvejet om man mon kunne styre Sartano stikkontakter fra en Arduino. Igår købte jeg så 3 trådløse stikkontakter af mærket Sartano, og det er super nemt at få det til at virke med de 434MHz sender/modtagere man kan få til Arduino.

Download RemoteSwitch library fra Arduino's playground. Start med at dekode fjernbetjeningen ved at bruge show_received_code programmet. Programmet giver en code og en duration. Med den valgte indstilling af dip-switches fik jeg code 172712 og duration 320 for at tænde kontakt D.

Herefter åbnes light_show sketchen. I stedet for de koder der er for at tænde slukke i eksemplet, bruger jeg

unsigned long code;
unsigned long period = 320L;
code = 172712L; //D on
code |= (unsigned long)period << 23;
code |= 3L << 20;
RemoteSwitch::sendTelegram(code,11);

Nu skal jeg så bare have fundet ud af hvad jeg vil bruge min trådløse kontakter til.

-Michael

Okay, det er godt at vide, havde haft tanken om at det engang skulle prøves.
Så super go info..

Tak

Luckily i speak the language. But even so, i followed the instructions and can't seem to get this to work :frowning:

What is it that doesn't work?
Can you send messages from an Arduino with the Tx module to the Arduino with the RX module?

The codes are a function of how you have set the dip-switches in the contacts.
The easist way to work out which codes to use is to use the receiver program mentioned above.

One of the other readers of this page got it to work a couple of months ago. He sent me a class with
codes for the Harald Nyborg contact, but I cannot find his source code.

Hey...

Nice. Har du et link til de stikkontakter? Synes ikke rigtigt de er at finde inde på Haralds hjemmeside...