Arduino Nieuw

Hallo!

Ik ben volledig nieuw met het gebruik van Arduino en het programmeren hiervan.
Zojuist mijn eerste Arduino besteld en wil hier mee aan de slag.

Wat ik wil gaan maken is een luikje wat na een bepaalde tijd open gaat, dan voor een bepaalde tijd open staat en dan weer dicht gaat.

Wil hieronder graag mijn idee neerzetten en hoop dat jullie me qua codering op de goede weg kunnen helpen....

LuikOpen = //Tijd dat het luikje open gaat 09:30
LuikDicht = //Tijd dat het luikje dicht gaat 19:30
LuikOpenDoen = //Tijd die nodig is voor de motor om het luik helemaal open te doen
LuikDichtDoen = //Tijd die nodig is voor de motor om het luik helemaal dicht te doen

//Omdat ik niet over een RTC beschik denk ik dat ik dit met behulp van timers dit op zou kunnen lossen

SecondenTussenOpenDicht = //Berekening voor het aantal seconden tussen tijd open en dicht
SecondenTussenDichtOpen = //Berekening voor het aantal seconden tussen tijd dicht en open

//Inschakelen Arduino + Programma (Dit moet nu de eerste keer op de LuikOpen tijd) (Dit gebeurd handmatig door spanning op de arduino te zetten)

//Start Functie Luik Open Doen


//Functie Luik Open Doen
//Start Timer Luik Dicht (SecondenTussenOpenDicht)
//Geef signaal naar de motor om het luik te openen voor LuikOpenDoen aantal seconden

//Functie Luik Dicht Doen
//Start Timer Luik Open Doen (SecondenTussenDichtOpen)
//Geef signaal naar de motor om het luik dicht te doen voor LuikDichtDoen seconden (zelfde motor andersom lopen)

Dit is een beetje wat ik in gedachte had.

Eventueel wil ik dit dan later uitbreiden met een RTC als dit nodig blijkt te zijn. En eventueel met een magneetswitch of iets dergelijks om te kijken of het luik helemaal open is, maar dit hoeft voorlopig nog niet omdat ik deze onderdelen ook nog niet heb.

Alvast heel erg bedankt voor de geboden hulp!

Zeker last van de vossen? Dat hebben die andere studenten ook altijd.....

nicoverduin: