Open-Smart 2.2 inch TFT display via I2C gebruiken

Ik heb het Weerstation uit Computer Totaal nagebouwd. Dit maakt gebruik van een klein OLED display via de I2C bus. De ontvangen tekst is echter vaak te groot waardoor het display scrolt en alle tekst door de war gaat.
Ik wil nu een ander type display, met een I2C bus aansluiting gaan gebruiken., zodat ik wat meer tekens op een regel kan zetten.

Ik heb hier een OPEN-SMART 2.2 inch TFT display shield, type RM68130
Ik heb dit voor test op een Arduino UNO aangesloten
Ik heb ook de juiste UTFT librarys al gevonden en als ik de voorbeeld sketches uit de library run dan werkt dat allemaal mooi grafisch. De aansluiting via de de Arduino UNO is echter parallel via de digitale poorten

Ik zoek echter de wijze waarop ik het display ik het display voor tekst kan gebruiken met gebruikmaking van enkel de I2C bus aansluiting. Ik vind hier echter geen voorbeelden van om dit te testen

Wie kan mij op weg helpen ?

Hoi.

Ik hoop dat je het Engels goed beheerst, en dat je "even" wat tijd hebt.
Want het beste dat ik je kan adviseren, is deze thread (klik !) eens door te lezen.
"Even", want op dit moment zijn dat wel 2367 berichten.
Maar de berichten van David_Prentice zijn wel van uitzonderlijk hoge kwaliteit.
Hij heeft een library gemaakt anders dan degene die je nu wil gebruiken, maar die specifiek voor MCUFRIEND display modules is gemaakt.
Display modules, want het gaat daarbij om shields die wel op elkaar lijken, maar niet hetzelfde zijn.
RM68130 is de chip die je display aandrijft, en ik moet me sterk vergissen als die library die chip niet ondersteunt.
Aangezien jij een module / shield van Opensmart hebt, is het de vraag of dat ding hetzelfde is als een MCUFRIEND, en dat moet je dus eerst uitzoeken.
Maar Opensmart is een club die "wel eens" wat na maakt, dus het zou me weinig verbazen als het 1 op 1 compatibel is.

Maar goed ik raad je dus aan die zeer uitgebreide thread eens te gaan lezen.
Veel succes !

Dank je wel voor de reply
Ik heb inmiddels al contact gehad met David Prentice
en inderdaad er is een optie in MCUFriend welke compatibel is met dit RM68130 display
we kunnen weer wat verder

Cor