header files

Hallo,

Ik had een kleine vraag.

Ik ben een projectje aan het maken met meerdere Arduino's. Deze communiceren via RS232.

Ik heb STRUCTs en variabele aangemaakt die in meerdere Arduino's gebruiken worden.

Als ik een variable er bij maak, moet ik dit 5x gaan aanpassen en tik fouten nog niet meegerekend.

Mijn vraag is: Is het mogelijk op een header file te maken van variabelen en een header file te maken van STRUCTs

Bijvoorbeeld:

VarTable.h
StruckTable.h

En kan er een klein voorbeeld bij hoe je dit dan moet maken als een .h flie en de aanroep in de Arduino IDE.

Het lijkt of niemand nog dit idee heeft gehad op het internet of ik gebruikt de verkeerde zoek termen :slightly_frowning_face: .

Of misbruik ik de header file en is er een andere oplossing, dat kan ook natuurlijk :smiley:

Pak een willekeurige .h bestand uit de arduino folder zelf en je hebt een voorbeeld wat er bovenin en onderaan moet staan. Daar tussen in kan je dan gewoon jou structs ed zetten. Omdat zo voor de hand ligt zul je inderdaad waarschijnlijk niets vinden

Hallo Nico,

Bedankt voor je reactie.

Is dit ook een correcte wijze om zo te handelen of worden er nu "programeer regels" geschonden.

MvG,
Edwin

Nee hoor, kan prima :slight_smile:

En om ze makkelijk toegangkelijk te maken zou ik ze als "library" aan maken. Maw, plaats ze in [Sketchbook]\libraries[name][name].h