Programma stopt bij inschakelen luchtklep

Hallo iedereen,

Ik heb een programma geschreven waar na het indrukken van een aan-uit schakelaar een compressor moet aangaan, en op datzelfde moment moet er een luchtklep sluiten.
Als ik het programma start met de Arduino aan de pc gaat alles goed, en kan ik ook op de seriele monitor goed resultaat zien. Ik zie dan dat alle relais op de juiste momenten schakelen.

Zodra ik het programma wil starten met de arduino aan de externe voeding, dus los van de pc, dan klikken de relais een korte tijd snel en dan start het programma niet.
Zodra ik de luchtklep los maak van het betreffende relais, dan wordt het programma wel in de juiste volgorde doorlopen en start de compressor en zie ik wel dat het relais van de luchtklep gewoon schakelt.

Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn?
In de bijlage is mijn programma te zien. In de setup is te zien dat de relais ontluchtingsklep LOW moet worden. In het sub programma bij start==1, is te zien dat de relais ontluchtingsklep HIGH moet worden. Deze laatste taak wordt dus niet goed uitgevoerd in combinatie met het LOW worden van de Relayspomp.

Groeten Bram

Eindversie1.1_1.8.ino (6.29 KB)

Hoi Bram,

Klinkt als te weinig stroom?

Probeer eens een zwaardere voeding...