Traplooplicht 2.0

Hoi vinnie78, welkom.

Om eerlijk te zijn lijkt dit een beetje op iemand die ergens binnen komt met een flinke doos in zijn handen, en die doos vervolgens aan een bureau leeg kiept, met de opmerking "zoek dit eens voor me uit".
Natuurlijk is dat nooit jouw bedoeling geweest, maar het geeft wel aan waarom iemand zijn vingers niet aan dit onderwerp wil branden.

Je hebt al een heel eind beschreven wat je wil en hoe je denkt dat te kunnen doen.
Maar nu ben je gestopt met dat uit te werken omdat je nog niet genoeg ervaring denkt te hebben.
Maar je hebt al wel verschillende tests uitgevoerd.
En daar kun je op voortborduren.

Mijn vingertoppen zijn een beetje schraal aan het worden omdat ik vaak dezelfde zaken blijf vertellen.
Maar ook hier is het advies dat je je niet uit het veld moet laten slaan door grote problemen die je ziet.
In plaats daarvan, moet je elk probleem dat je ziet, aanpassen en in kleinere problemen verdelen.
Dat doe je net zo vaak totdat die problemen helemaal geen problemen meer zijn en je zo al de oplossing ziet.
Doe dit met behulp van een stuk papier en een pen of potlood, want daarmee behoud je het overzicht gemakkelijk.

En als je dingen in je code verandert, zorg dan eerst dat je de oude werkende code opslaat, en de nieuwe code onder een iets andere naam (bijvoorbeeld door versienummer in de bestandsnaam op te nemen) opslaat.
Verder kun je beter geen regels verwijderen als je niet zeker weet dat je die niet meer nodig hebt.
Beter zou je die regels uitschakelen door er commentaar van te maken.
Dat doe je door die regels te laten beginnen met //