2 arduino's 1 sensor

Ik zou graag het volgende doen maar ben niet 100% zeker.
Ik heb 2 arduino's, Arduino 1 leest de inhoud van de reganwaterput uit en laat dit zien op een display. Werkt nu zeer goed.
Arduino2 leest de meterstanden (water, gas, elec) uit en stuurt dit naar een Mysql op een Raspberry. Dit werkt ook zeer goed.
Ik zou nu graag de inhoud van de regenwaterput ook in de database stoppen. Kan ik de 2e arduino koppelen aan de sensor met enkel massa en datapin. Het nu werkende programma copieren naar de 2e arduino (en eventueel licht aanpassen).
Maw. Kan een sensor door 2 (of meer) verschillende arduino's gebruikt worden op (hetzelfde) moment

Dank u.

2arduino.jpg

dat ligt eigenlijk aan het soort sensor, als dat een potmeter is ja dan gaat dit prima, als het een puls sensor is (ultrasoon dan gaat het niet.
maar je kunt nog wel met communicatie de waardes van de ene naar de ander sturen.

Scooter,

Dank u voor de reply. het is inderdaad een Ultrasoon sensor.
Ze worden wel nooit samen gebruikt (de regenwaterput moet uitgelezen worden na een druk op een knop)
Ik zou de andere Arduino de inhoud laten uitlezen op een vast tijdstip. (bv om het uur)
Zelfs dan nog niet?

Herman

Nee dan nog niet want je hangt 2 uitgangen van de arduino aan elkaar en dat geeft dus hoge stromen.
simpelste is eigenlijk om 2 sensoren te gebruiken,
een andere manier is om 2 diodes te gebruiken dan krijg je geen sluiting.

verder kun je natuurlijk ook een tijdpuls afgeven en die op de andere als ingang gebruiken.
dus bijvoorbeeld 1 seconde is leeg en 5 seconden is vol

maar waarom gebruik je 2 arduinos, het kan toch ook met 1 arduino?