Xbee

Hej

er der nogen der har rodet med Xbee modulet ? jeg har lige investeret i et og ville gerne kunne sætte den op til at kunne snakke sammen med en iphone uden at skulle have en computer imelem. jeg har lavet et par forsøg med Arduino og Processing men så skal jeg køre det gennem en Pc og det vil jeg helst ikke.
i første omgang vil jeg bare kunne trykke på min iphone og tænde en LED.
er der nogen der har erfaring på det område eller roder med det som mig ?

med venlig hilsen
Carsten
carstenjelkjaer@gmail.com :wink:

Xbee er da kun til trådløs kommunikation mellem andre Xbee enheder.
Iphonen har da kun normal WIFI.

Helt feil!!
Iphone kan godt kommunisere med Xbee
http://hackedgadgets.com/2008/10/20/iphone-controlled-rc-car-using-an-arduino/

David

Hej, tak for svar :slight_smile:

ArduinoM< jeg havde set linket og forstår ikke helt den skulle kunne køre uden PC, når jeg læser det i gennem det link du har sat ind skriver han netop problematikken om WIFI i en Iphone.

jeg modtager gerne flere link og andet dejligt info om WIfi/arduino og iphone

@ArduinoM

På det link skriver de da at de bruger WiFi

"Schematically: iPhone (OSCemote) [ch8594] WiFi [ch8594] PC [ch8594] Max/Msp [ch8594] Serial port [ch8594] Arduino [ch8594] Original controller."

XBee är en kombination av radio-modul och IO-controller. Senare generation (2) är mer avancerade när det gäller nätverksprogrammering
och kan bli lite overkill för en enkel tillämpning.

Men det är kul teknik att kunna sätta upp distribuerade IO-portar som
kan fjärr-hanteras från ett annat "bee".

Jag använder två st Xbee för att kommunicera trådlöst från en MacBook med en ArduCopter, en fyrmotorig "quadrokopter" som har Arduino-baserat styrsystem, se

Min ArduCopter är exemplar #42 av den första kommersiella produktionen som kom igång före jul. Jag har hunnit flyga ganska lite med den; det är för mkt snö nu...
Men ArduPilot Mega som är kontroller-hårdvara och dess mjukvara räknas som en av de mest avancerade Arduino-tillämpningarna
om man tänker på reglersystemet för balansering/navigering
av quadrokoptern som är ett instabilt system där accelerometer/gyro/GPS/digital kompass/höjdmätare, mm bidrar till
regleringen av de fyra motorerna. This message was delivered in Swedish.