Dansk kursus

Jeg er forholdsvis ny med Arduino og vil sammen med nogle lærerkolleger gerne på kursus for at komme godt i gang. Skolen ligger i Vestjylland i Varde kommune. Er der nogen herinde, der kan anbefale et kursus, der kunne passe for os?

Ikke just i Varde, men IDA (ingeniørforeningen) holder workshops i Sønderborg i næste uge:

Ja, det har jeg set, men det er desværre overtegnet...

Har du prøvet at kontakte arrangøren? Måske er de villige til at lave et særarrangement for jer?

Hej ninjaSolver.

Jeg er én af en flok teknologi-interesserede der driver et makerspace på Tobakken i Esbjerg, hvor vi bl.a. roder med Arduino. Vi kalder os GeekLabs, find mere info på; geeklabs.dk. I skal være så velkomne til at komme forbi i vores Åbent Lab hver mandag aften og få en snak.

Jeg har er et kursus/workshop/intro-event under planlægning dernede, men ikke nogen konkret dato endnu. Det er i første omgang mest tænkt som værende for brugerne af spacet, men vi kan også tage folk udefra. Sig til hvis I er interesserede.

Ham der har lavet en del workshops for Ingeniørforeningen/IDA i Nordjylland, er gået lidt mere nationalt under navnet Dansk Arduino/Arduino Starter Kit, og det ser ud som om han også snart kommer på disse kanter:

Esbjerg - tirsdag den 21 marts kl. 17:00 - 22:00
Ledige pladser: 14

Se arduinostarterkit.dk/index.php/kommende-foredrag-og-workshop-tilmeld.

Han har faktisk også lavet noget decideret undervisningsrettet ser det ud til; bitkassen.dk. Hvor han kan levere både materialer, hardware og alt muligt. Det ligner noget der kunne være ideelt for jer, lidt afhængigt af hvor selvhjulpne I anser jer for at være og hvor mange økonomiske ressourcer I har ;).

Håber det gav jer lidt at arbejde videre med.

Hilsner.
Mikkel