arduino editor

ik heb een grbl 0.9j 3 axis cotrole card deze gebruik ik om mijn laser graveer/snij machine te besturen
nou wil ik de z as uitschakelen zodat ik de homing functie kan gebruiken
hoe kan ik deze uitschakelen ik kan alleen de grbl 0.9 functie aan/uit zetten en veranderen maar ik moet de regels veranderen in config.h

#define HOMING_CYCLE_0 (1<<Z_AXIS)
#define HOMING_CYCLE_1 ((1<<X_AXIS)|(1<<Y_AXIS))

naar

#define HOMING_CYCLE_0 ((1<<X_AXIS)|(1<<Y_AXIS))

Hoi marcel85, welkom.

Misschien zie je dat je vraag wel gelezen word, maar dat er maar weinig antwoorden op komen.
Ik denk dat het anderen net zo vergaat als mijzelf; ik heb geen idee waar je het over hebt.
Geen idee wat je vraag met een arduino editor te maken heeft, geen idee over welk apparaat je het hebt, geen idee over welke Arduino je het hebt, en geen idee over welke sketch (Arduino programma) je het hebt.
Dus dan zal er ook weinig te beantwoorden zijn.

Oké ik heb een lasser grafeermachine gemaakt die maakt gebruik van een arduino nano met een grbl 0.9 control board met aansturinging voor een x/y/z as maar dat is voor een 3 d printer.
Nou gaat een laser grafeermachine aleen links naar rechts voor en achter dus x/y nou moet ik de z as uitschakelen om een bepaalde functie te gebruiken.
Nou moet ik bij config.h een regel verwijderen zodat ik die functie kan gebruiken alleen weet ik niet hoe ik die moet verwijderen
Ik hoop dat het zo iets duidelijker is.

Eerste twee regels verwijderen / uit commenten en vervolgens de derde regel in config.h plaastsen.

Verwideren door regel te selecteren en op delete te drukken, uit commenten door er // voir te plaatsen.

Maak eerst even een kopietje van die file.

Maar hoe kom ik bij config.h ik heb wel eens eerder wat veranderd bij mijn 3 d printer maar ik weet niet meer hoe het moet

marcel85:
Maar hoe kom ik bij config.h ik heb wel eens eerder wat veranderd bij mijn 3 d printer maar ik weet niet meer hoe het moet

Zoeken naar config.h via je besturings systeem. Er zeker van zijn dat je de juiste hebt, een kopietje maken en vervolgens met je favoriete editor bewerken.

Geen idee waar die file moet zijn omdat ik geen idee waar grbl geinstalleerd is.