Hi-speed photography - Writing the timing program?

Ok, mulig jeg er på bærtur. Ble bare så sjarmert av at den lille tassen har både CPU, klokke og EEPROM, samt at den kunne programmeres. Var ikke klar over det alternativet du nevner. For 3-4 uker siden så hadde jeg ikke hørt om Arduino engang. Men nå tenkte jeg også litt på at en liten krets med 8 foter er litt vansleligre å kopiere (særlig dersom jeg sliper bort merkingen på kretsen).

Har litt tru på at det kan være et marked for et slikt produkt dersom det er enkelt nok og billig nok. Fotohobbyen er jo veldig viksende og mange beundrer disse dråpebildene og har lyst å ta slike selv. Ser også at dem som tar de flotteste bildene gjerne er elektronikkingeniører som har jobbet lenge for å rigge seg en dråperigg. Jeg ønsker å tilby noe enkelt for hobbyfotografen. Gjerne en komplett pakke med alt han trenger og gjerne til under kr. 1000,-.

Kanhende ønsker noen en løsningen 12 ferdigkomponerte program. Kanhende vil noen ha en mer fleksibel løsningen med fire vribrytere med dråpestørrelse, avstand, dråpestørreøse2, og tidsforsinkelse. Og kanhende ønsker noen å gjøre dette fra PC. Jeg kan godt tenke meg å tilby alle disse løsningene. Kanhende kan jeg selge alle tre løsningene til samme kunde (etterhvert som han utvikler sine ferdigheter og blir mer hekta på dråpene). Uansett så er det ikke retferdig at denne muligheten skal være forbeholdt imgeniørene og/eller dem som har råd til dyre tidsmaskiner til flere tusen kroner.