Hi-speed photography - Writing the timing program?

OK jeg ser den. Da konkluderer jeg med at mine ATtiny tanker var et blindspor. Det samme med denne tilsynelatende enkle serielle kommunikasjonsporten opp mot PC.

Tenker da å jobbe vidre med tanken om å bruke Arduino Nano for denne dråpemaskinen. Da har jeg i hvertfall tilstrekkelig med innganger å boltre meg med. Har ikke mottatt denne ennå, men tanken er da å lodde Nanoen fast i en hobby-printplate hvor jeg også får plass for litt driverkretser og skruklemmer for innkopling av diverse signal og power-kabler.

Da har altså mitt prosjekt en USB-inngang for de litt viderekommende, men jeg har fortsatt lyst at den skal kunne brukes frittstående uten PC. Altså en programvelger for valg av ferdige programmer (som nermest sikrer brukeren bildemessige fulltreffere). En programvelger (12-stepp) og en blitsutløser korrigering med (-5, -4, -3. -2, -1, 0, +1, +2, +3, +4, +5, +6). Da kommer brukeren ganske langt får han blir nødt å sette opp USB-porten og åpne opp Arduino sketchet for å komme seg vidre og få til egendesignede dråpeformasjoner.

Liker ikke helt å ende opp med bare en modell, samt å åpne opp sketchet helt, men som du sier, det er jo ikke noen stor hemmelighet hva som skjer i en enkel timerkrets. Får starte med dette og heller utvikle det etterhvert som jeg høster erfaringer.

Har egentlig fått mange fine innspill her på forumet så jeg må bruke litt tid på å teste ut hvilke av disse som fungerer optimalt for mitt prosjekt.

Tusen takk for hjelpen alle sammen!