Verschillen in boards

Zoals de titel al aangeeft.
Wat zijn nu de echte verschillen tussen de boards?

Lees een:

Uno
Mega
Due
Leonardo
ADK

Met poe en zonder....[ hoeft er dan geen voeding aan? ]
Newbie snapt dat allemaal nie.
Zijn ze allemaal gelijk, kan alle software er dus op.
En is de duurste het beste/meest uitgebreid?

Enz enz

Hier mijn visie

Uno meest standaard bordje nu. Hier werkt ongeveer alles op
Mega Zelfde als uno maar met meer geheugen en meer pins
Due gloed nieuw bord dat op een heel andere chip is gebaseerd. Tot nader order geen aanrader voor beginnelingen wegens weinig kennis en veel incompatibiliteiten (dit bordt werkt op 3.3 volt en niet op 5).
Leonardo: Nieuwere versie met voordelen als je geïnteresseerd bent in usb simulatie (bijvoorbeeld een keyboard simulatie) Is niet compatibel met alle shields. De incompatibiliteit is door de software dus dat komt wel maar is nog niet.
ADK is speciaal voor android.

Met vriendelijke groet
Jantje

Thanks..
Wat ik dan mis...
The Arduino Ethernet r3
Met of zonder POE [ wat dan ook mag zijn ]
Is dat eigenlijk een soort combinatie van een mega met ethernetshield in 1?

Deze lijkt me namelijk de oplossing voor mijn solar meter van codeplex...
http://solarmeter.codeplex.com/

Alleen weet ik niet of die Arduino ethernet met of zonder POE hiervoor geschikt is..

voor meer uitleg over het ethernet board zie http://arduino.cc/en/Main/ArduinoBoardEthernet
voor POE zie LMGTFY - Let Me Google That For You
Met vriendelijke groet
Jantje

@Jantje.

Bedankt
Dat google had ik wel gedaan.
Alleen dan nog blijft mijn vraag.
Als ik met of zonder poe koop maakt dat heel veel uit?
Moet ik hem dan via poe doen, of kan het ook gewoon via voeding? [ Hoeveel vermogen moet die voeding zijn ? ]

Thanks

Ps geen mail gehad terwijl er wel reactie is..

ps..
Kan ik een skets uploaden via netwerk aansluiting, of moet dat via usb?

POE wil zeggen power over ethernet en met een POE switch kan je deze arduino dus voeden over je netwerkkabel en heb je geen extra voeding nodig (stroom dus), maar je kan je hem wel nog steeds meteen gewone voeding voeden, mocht je geen POE switch hebben (en die zijn niet goedkoop)

Een arduino ethernet is gelijk aan een UNO met een ethernet shield (dus niet een mega)

Sketches kan je standaard enkel opladen met een serialTOusb adapter, dus die heb je zeker ook nodig

Mits een speciale bootloader zou je in de toekomst ook sketchen via het netwerk kunnen opladen, maar dat is niet iets voor beginners.

ps: als je een email wil krijgen bij antwoord moet je dit zelf aanvinken bij additional options