Eerste probeersel. Werkt niet zoals verwacht. Waar ga ik fout

MAS3:
Het gaat daar nog steeds fout.
Jij wil aangeven dat je pin 17 wil gebruiken, omdat daar een LED op is aangesloten.
Dat doe je eerst (met je aangepaste code) hier:

const bool RXLED = 17;

Je maakt hier de term RXLED gelijk aan de boolean die overeenkomt met de waarde 17.
Zoals septilion al aangaf (en ik ook in een antwoord dat ik uiteindelijk maar niet heb geplaatst), werkt het bij booleans iets anders als je mogelijk zou verwachten.
Want daar is een nul een nul (das nog niet zo verrassend).
Maar alles wat niet een nul is, is een 1.

Dat wist ik. Ik had ook geen problemen met het feit dat het een 1 of 0 was. Ik verwachtte een on/off situatie te maken. Daar heb ik de fout gemaakt door een (ik meende dat dat alias heette) verwijzing naar een pin, te behandelen als de status van de pin.
Nu realiseer ik me ook dat dat de reden is dat ik niks meer zag knipperen.

Dus als je een stukje verderop in je code dit doet:

  pinMode(RXLED, OUTPUT);

Dan is dat gelijk aan dit:

  pinMode(1, OUTPUT);

En vertel je dus jouw code dat je pin 1 wil gebruiken als een uitgang om weer iets verderop een LEDje mee te laten knipperen.

Inderdaad... Zo fout dit... :frowning:
Het stomme was dat ik dit achteraf wel wist en het ook zou aanpassen (nav een eerdere reactie van jullie).

Dat jij uiteindelijk op pin 17 waar je LEDje in werkelijkheid wel aan zit, een 1 of een nul (dus de keuzes die booleans je bieden) wil zetten heeft daar dus verder weinig mee te maken,

Idd. Ik wijs op een andere manier een pin toe, snap ik nu.

Wat de functie van die pin 1 versus pun 17 betreft, maakt dat voor het projectie niet zoveel uit.
Het is slechts een indicatie ledje om te zien waar een programma zich bevindt.

Even terug naar de ProMicro in zijn hoedanigheid als HID.
Dat stukje code heb ik uitgeschakeld omdat ik eerst de voorwaarden/condities wil creeeren waaronder de ProMicro zijn waardes als toetsenbord moet gaan "typen".

Ik zou dus verwachten dat de ProMicro USB poort constant een verbinding heeft met mijn laptop.
Of is het zo dat seriele data naar de serial-monitor conflicteert met het proggen van de code in de ProMicro?

En daarbij blijf ik het lastig vinden dat het apparaatje het niet lijkt te doen zónder aangesloten te zijn op mijn laptop. (wacht even... Ik bedoel dit anders, maar ik weet niet meer hoe. Zonder USB geen spanning op de print. Dat was het niet...)