Arduino mega 2560 R3 pinnen pe6 en pe7

Dag Arduino-ers,

Op de meeste schema's van de bovenstaande Arduino zijn PE6 en PE7 -pin 8 en 9 van de chip- onbezet. In de praktijk is dat niet waar want er blijkt een kristal (?) parallel met een weerstand (?) gebruik te maken van deze pinnen. Waarom is dat? Ik heb gepoogd om te googelen maar krijg nergens een antwoord op mijn vraag, noch dat deze componenten in een schema vermeld staan. Waar dient dit voor?

Groeten

Maak eens een foto zou ik zeggen

Er is maar 1 kristal met een (1 M) weerstand er overheen op je board, toch ?

En die zit aangesloten op pins 33 en 34 van de controller.
Die pinnen zitten letterlijk om de hoek van de door jou genoemde pinnen 8 en 9.
Het lijkt er op alsof je verkeerd geteld hebt en de marker bij pin 1 niet hebt gevonden maar iets anders daarvoor hebt aangenomen dat bij pin 26 zit.

Ik heb hier een boardje naast de pc (of eigenlijk er op) liggen waar een 1280 op zit (voor een 2560 moet ik helemaal naar beneden).
Daar zit op 2 hoeken schuin tegenover elkaar op de controller een rond dingetje dat ontstaan is tijdens de productie er van, door de spuitgiet methode die daarvoor wel zal zijn gebruikt neem ik aan.
Dat is niet de marker, maar ze zitten bij pins 26 en 76.
Wanneer je de tekst gewoon rechtop hebt staan, is pin 1 de pin de helemaal linksboven zit, en dat is ook een rond dingetje, maar ziet er iets anders uit.
Bij andere chips heb ik wel eens gezien dat er dan een driehoekje bij staat maar das hier dus niet zo.

Verdorie! Wat erg! Inderdaad de verkeerde marker genomen en verkeerd geteld. Ik kom dan uit bij het chip kristal en de parallel weerstand. wat stom. Excuses hiervoor. Bedankt allen die de moeite hebben genomen om op mijn post te reageren. Sorry!