Go Down

Topic: RFiD-522 niet uit te lezen (Read 390 times) previous topic - next topic

Schurink

Ik ben bezig met een project waarvoor ik een RFID gebruik.

Eén Arduino nano aangesloten aan een RFiD-522 waarbij de RFiD-keys foutloos worden uitgelezen in een testopstelling. Code en bedrading werkt dus.

Nu is de RFid-kaart aangesloten op de Nano via een 8-aderige signaalkabel van ca. 2,5 meter.
De bedrading is correct aangesloten en de communicatie met de RFiD-kaart lijkt te werken (krijg nl. geen foutmelding). Toch worden de RFiD-keys niet uitgelezen. Is er overspraak? Is er een maximale lengte aan bedrading?

Heb jij een idee wat hier aan de hand kan zijn?

MAS3

Hoi Schurink, welkom.

Ja hoor ik heb wel een idee wat daar aan de hand kan zijn.
Have a look at "blink without delay".
Did you connect the grounds ?
Je kunt hier ook in het Nederlands terecht: http://arduino.cc/forum/index.php/board,77.0.html

Schurink

Hallo Mas3,

Dank je, ook voor jouw idee.

Ik moet echter een deukje in jouw trots duwen.

De bedrading is correct aangesloten inclusief de 'ground' of [min].
Daarbij maak ik geen gebruik van het delay() commando maar los ik dit op een andere manier op zodat de Arduino de code blijft doorlopen in de wachttijd. In dit geval bij de RFiD maak ik geen gebruik van een wachttijd.

Heb je nog een ander idee en wil je die delen?

MAS3

Nou, inderdaad.

Dat is nog steeds hetzelfde idee.
Zoals je ziet, staan die opmerkingen onder al mijn antwoorden als een handtekening.
In mijn bovenstaande antwoord komen dus maar 2 regels voor, en het is het antwoord op de vraag die jij stelde.

Nu stel je je vraag anders, dus kan er ook een ander antwoord komen.
Die RFiD-522 module kan schijnbaar op 2 manieren aangesproken worden.
Welke manier gebruik jij in jouw sketch ?

Wanneer jij zeker weet dat de 2 situaties verder gelijk zijn, dan zit de oorzaak van je probleem dus daar waar de optellingen wel verschillen val elkaar.
Zo simpel moet het zijn.

Wanneer jij de sketch laat zien, dan hoeft men ook niet te vragen wat je gebruikt (want dat is dan hopelijk terug te vinden in de sketch).
Have a look at "blink without delay".
Did you connect the grounds ?
Je kunt hier ook in het Nederlands terecht: http://arduino.cc/forum/index.php/board,77.0.html

Schurink

Opgelost.

De bedrading heb ik teruggebracht naar 80 tot 90 cm.

Ik had gekozen voor een aderdoorsnede van 0,8 mm². Dit en de lage spanning waarop de RFiD kaart werkt in combinatie met de te lange draad leverde een te hoge spanningsval op.

Dank voor het meedenken.

Go Up