Go Down

Topic: Welkom op het Nederlandstalige forum (Read 321247 times) previous topic - next topic

Arduinorouckie

Beste,

Ik heb een vraag in verband met het programmeren van een arduino uno. Mijn vraag is hoe je  een led laat branden in een bepaald tijdsinterval, bijvoorbeeld van 10:00u- 12:00u. En hoe je deze getallen gewoon kunt ingeven in het programma?

Alvast bedankt

Driez

Hallo,

Dries hier uit het verre oosten, op zoek naar wijsheid voor een project waarmee ik bezig ben :). ik ben pas afgestudeerd van mijn HBO opleiding werktuigbouwkunde. Programmeren en elektro is dus nog niet mijn specialiteit. Ik Hoop nog veel informatie uit dit forum te kunnen putten.

Groeten,

Dries

PE1PQX

Sep 01, 2019, 06:40 pm Last Edit: Sep 03, 2019, 07:53 pm by PE1PQX
Hallo allen,

Ik ben André, 45 jaar en getrouwd.
Sinds kort aan het stoeien met Arduino, en enkele sketches de vernieling in kunnen helpen  :smiley-lol: maar ook enkelen werkend gekregen.

Ik zal eerst veel lezen (denk ik) en pas later e.e.a. vragen.

In het verleden wel redelijk met Microchip PIC's bezig geweest, dus enige basis is er. (voor zover van toepassing is op Arduino)

Meer vragen??? Just ask...

Grt, André

MAS3

Hoi André, welkom !

Als je begint met deze thread en de stickies (de onderwerpen bovenaan met een punaise) te lezen, dan ben je al een heel eind.
Gezien je andere bezigheden ga je je vast hier wel vermaken.
Have a look at "blink without delay".
Did you connect the grounds ?
Je kunt hier ook in het Nederlands terecht: http://arduino.cc/forum/index.php/board,77.0.html

PE1PQX

Bedankt MAS3 (waar ken ik die nick van??)

Op dit moment wat aan het stoeien met sketches met GPS en/of RTC met een I2C LCD schermpje.
Wilde o.a. een UTC/CET klokje maken gebaseerd op GPS (en RTC als GPS even niet werkt).
Maar goed.. genoeg te leren in ieder geval.

Go Up