Go Down

Topic: HULP gevraagd bij een arduino project - Newbie (Read 5735 times) previous topic - next topic

Clair765

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw met het programmeren en coderen in arduino.
En nu zit ik met een vraagje. (Misschien wel een domme vraag)

Ik vraag me af hoe ik een aantal ledjes kan laten knipperen na 2 keer op een button te klikken.

if (buttonPushCounter == 2)
   { 
  Serial.println("2 keer");
  }

Dit is tot nu toe de code, en ik loop steeds vast tegen het feit dat ik een "void loop" (om de ledjes te laten knipperen) in een if statement zet. Hij laat na 2 keer wel de serial print ("2 keer") zien op het scherm.

Sorry voor de rommelige code, ben nog een beginner.

Code: [Select]

const int buttonPin = 0;
const int led1 = 10;
const int led2 = 11;
const int led3 = 12;

int buttonPushCounter = 0;   
int buttonState = 0;         
int lastButtonState = 0;

boolean prev = false;
boolean curr = false;

boolean ledState = false;

int time = 10;
int delaytime = 1;
int count = 0;

void setup()
{
  pinMode(buttonPin, INPUT);
  pinMode(led1,OUTPUT);
  pinMode(led2,OUTPUT);
  pinMode(led3,OUTPUT);
  Serial.begin(9600);
}

void loop()
{
  while(true)
  {
    if(analogRead(buttonPin)>40)
    {
      curr = true;
      Serial.println(analogRead(buttonPin));
    }
    else
    {
      curr = false;
    }

if(prev == true && curr == false)
    {     
      digitalWrite(led1,LOW);
      digitalWrite(led2,LOW);
      digitalWrite(led3,LOW);

ledState = true;
      count = 0;
      Serial.println("on");

buttonPushCounter++;
      Serial.println("on");
      Serial.print("number of coins:  ");
      Serial.println(buttonPushCounter);
    }

if(ledState == true && count < ((time*1000)/delaytime))

{
      count++;
    }

{ 
  }

else
    {
      ledState = false;
      digitalWrite(led1,HIGH);
      digitalWrite(led2,HIGH);
      digitalWrite(led3,HIGH);
    }

prev = curr;
    delay(delaytime);

}

}

Wat doe ik fout?!

Alvast bedankt!

MAS3

Hoi Clair765, en weilkom.