Billige elektronik komponenter og print

Hej alle.
Jeg skriver til jer fordi jeg har startet to små servicer op på forsøgsbasis, altså er det ikke sikkert den bliver ved.
Det drejer sig om en elektronik komponent indkøbs service, og en billig print service.

Komponent services kommer til at bestå af en Digikey bulk-order ca. 1 gang om månenden. På den måde vil folk have mulighed for at spare en masse omkostninger i fragt, men muligvis også spare penge på selve komponenterne, hvis der eksempelvis er flere der vil have nogle af de samme komponenter (bulk/quantity orders).

Print/PCB servicen vil i starten kun være 2 lags print med grøn soldermask og hvid silkscreen på begge sider. Prisen er endnu ikke 100% afklaret, men med vores billigste og mest troværdige print leverandør i Kina kommer prisen (incl. told+moms) til at ligge på ca. 8kr/cm2.
Altså skal du have et 5x5cm print, koster det 200kr.

Jeg vil meget gerne høre jeres meninger om disse to servicer, og om der er nogle der allerede nu er interesseret i at ligge billet ind på disse?
Servicerne kommer til at blive behandlet af elektronik virksomheden TKJ Electronics - www.tkjelectronics.dk - hvorpå der også vil komme online bestillings formular hvis interessen er stor nok!

Med Venlig Hilsen
Thomas Jespersen

Jeg synes det lyder spændende.
Kunne godt bruge komponent delen, og måske print delen på længere sigt.

Lyder godt - skal lige finde ud af hvor stor interessen er for komponent delen, og så får jeg lige hurtigt smækket en online bestillings formular sammen :slight_smile:

Interesse, ja (det er ikke det samme som at jeg faktisk bestiller...)

Hvordan bliver tingene sendt?

Syntes med de priser postdanmark har (som skulle stige igen efter nytår), så er der ikke ret meget man kan gøre for at sende ting rundt inden for landet, i forhold til hvad de kan klare det for fra andre lande.

Bestiller selv en del dimser fra hongkong, hvor der er gratis fragt, og en del fra UK hvor jeg giver omkring 2£ i fragt (ca 20 kr). Ved større ting kan det dog godt løbe op, men hvis det bare er transistore, dioder osv, så bestiller jeg meget meget sjældent i Danmark, da det simpelthen er for dyrt at købe, og få tilsendt. Der er så nogle som gerne sender tingene som brev, men alligevel koster det omkring 30-35 kr. Eneste tidspunkt jeg bestiller i Danmark, er hvis jeg står og mangler noget her og nu, og skal bruge det dagen efter, ellers er det fra UK, hvis det godt kan vente et par dage, eller HongKong hvis det godt kan vente et par uger.

Hej bld.
Tingene bliver sendt med UPS fra DigiKey til os med én dags levering.
Derefter bliver tingene sendt til dig som brev (bobbleplast). Dog hvis det er en stor ordre bliver det sendt med pakkepost.

Komponent bestillings servicen er oppe og køre nu, så smut ind på siden: TKJ Electronics

Thomas