Go Down

Topic: 'StrContains' was not declared in this scope ??? (Read 4035 times) previous topic - next topic

zainb

Ik had gehoopt dat je dit dus niet had gedaan. De TS leert weer njente nada en komt over een paar maanden met dezelfde vragen. Ik had ook de uitkomst wel kunnen geven. Ik had het immers al opgelost. De essentie was dat de TS zich realiseert dat klakkeloos plakken van code zorgvuldigheid vereist. Dus even nadenken voordat je wat doet. De IDE van de arduino (hoe primitief ook) heeft een aantal hulpmiddelen die de gebruiker ter beschikking staan. De meesten gebruikers beperken zich tot het aanklikken van het vinkje en upload pijltje... En komen dan met vragen die te wijten zijn aan slordigheid (en luiheid?). Als wij alles voor ze oplossen blijf je aan de gang.
Die tutorials doen de meesten al niet. Want er zijn nooit vragen over de tutorials. Dat iemand iets niet begrijpt snap ik, maar als je het uitlegt en hij doet wat anders... En je legt het nog een keer uit... Dan kan het goed zijn om hem even in zijn eigen sop gaar te laten koken. De oplossing is appeltje eitje maar nu leert hij niets... Dus over een paar maanden (of eerder komt ie weer)...
Ik begrijp echt niet wat jouw probleem is hoor....

Thnx @sterretje voor de uitleg, nu begrijp ik het want ik begreep echt niet hoe het zat met dat CTRL + T

shooter

gebakken lucht, ik heb wel zin in een warme hap.

Laat ieder zijn methode gebruiken, daar zijn fora voor. en voeg iets toe aan het onderwerp ipv commentaar op elkaar.

Tja plakken blijft moeilijk, de formatter kijkt alleen of het aantal (open/sluit) klopt en niet waar ze staan.
zorg dat je per pagina werkt dan kun je zien wat allemaal binnen de functie of groep valt.

zeker bij code die je zelf niet geschreven hebt, is het erg moeilijk om er wijs uit te worden, zelfs je eigen code snap je na een maand al niet meer.

paul deelen
shooter@home.nl
making controls with codesys PLC and arduino

sterretje

Ik had gehoopt dat je dit dus niet had gedaan. De TS leert weer njente nada en komt over een paar maanden met dezelfde vragen.
TS heeft nu (hopelijk) geleerd hoe de auto format hem/haar kan helpen om problemen op te sporen. Met jouw uitleg, waar niks fout aan is, was dat, om wat voor reden dan ook, niet duidelik.

Het enige dat ik heb toegvoegd was een klein stukje van TS' code om het wat duidelijker te maken en verder mijn eigen bewoording gebruikt.

If you understand an example, use it.
If you don't understand an example, don't use it.

Electronics engineer by trade, software engineer by profession. Trying to get back into electronics after 15 years absence.

Go Up