Go Down

Topic: Arduino Leonardo - Buttons ipv Keyboard (Read 2488 times) previous topic - next topic

KTNR

Klopt, als het gaat om software heb ik er waarschijnlijk net iets meer verstand van dan hardware. Ik studeer Kunst en Techniek op het Saxion in Enschede. De opdracht is om een product te maken dat we kunnen uitleggen aan niet-technische mensen. De studie is heel erg breed, van fotografie tot programmeren. Ik heb kennis van HTML en CSS, processing echt beperkt. Nou ben ik bezig met het mezelf aanleren van Phaser, een programma waarbij je dmv javascript een game kunt bouwen.

Als het gaat om kennis van programmeren van een arduino, dan is dat niet veel. De arduino heb ik vorig jaar wel eens gebruikt, zoals het programmeren van buttons en een capacitive touch sensor. Alleen hebben de docenten het vorig jaar voor mij geschreven, dus van het programmeren heb ik niet veel geleerd.

Dat shield heb ik op school gekregen als een test pakket. Het enige wat mij daarover is verteld dat het wel handig is om te gebruiken. Ondanks dat ik wel weet dat ik gewoon een button moet programmeren om het te laten werken, snap ik niet hoe de verbinding werkt tussen de arduino leonardo en mijn eigen keyboard. Ik zou namelijk zelf wel een circuit kunnen solderen voor buttons en deze aansluiten op de arduino, maar dat mag helaas niet. Ik moet het eerst testen.

Hetgeen dat ik dus moet weten is hoe de arduino verbinding maakt met mijn eigen keyboard. Hoe ik weet dat het verbinding is. Of er meerdere manieren zijn hoe ik een button kan testen en of dat iemand een programma al heeft waarin een button is geprogrammeerd. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!

KTNR

Oh en wat er op dat shield staat:

Arduino sensor shield V4.0

Ik weet niet wat je precies wilt weten erover?