Go Down

Topic: Arduino Leonardo - Buttons ipv Keyboard (Read 2488 times) previous topic - next topic

KTNR

Klopt, als het gaat om software heb ik er waarschijnlijk net iets meer verstand van dan hardware. Ik studeer Kunst en Techniek op het Saxion in Enschede. De opdracht is om een product te maken dat we kunnen uitleggen aan niet-technische mensen. De studie is heel erg breed, van fotografie tot programmeren. Ik heb kennis van HTML en CSS, processing echt beperkt. Nou ben ik bezig met het mezelf aanleren van Phaser, een programma waarbij je dmv javascript een game kunt bouwen.

Als het gaat om kennis van programmeren van een arduino, dan is dat niet veel. De arduino heb ik vorig jaar wel eens gebruikt, zoals het programmeren van buttons en een capacitive touch sensor. Alleen hebben de docenten het vorig jaar voor mij geschreven, dus van het programmeren heb ik niet veel geleerd.

Dat shield heb ik op school gekregen als een test pakket. Het enige wat mij daarover is verteld dat het wel handig is om te gebruiken. Ondanks dat ik wel weet dat ik gewoon een button moet programmeren om het te laten werken, snap ik niet hoe de verbinding werkt tussen de arduino leonardo en mijn eigen keyboard. Ik zou namelijk zelf wel een circuit kunnen solderen voor buttons en deze aansluiten op de arduino, maar dat mag helaas niet. Ik moet het eerst testen.

Hetgeen dat ik dus moet weten is hoe de arduino verbinding maakt met mijn eigen keyboard. Hoe ik weet dat het verbinding is. Of er meerdere manieren zijn hoe ik een button kan testen en of dat iemand een programma al heeft waarin een button is geprogrammeerd. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!

KTNR

Oh en wat er op dat shield staat:

Arduino sensor shield V4.0

Ik weet niet wat je precies wilt weten erover?

P.s. Ik heb beide libraries gevonden en verwijderd. Eigenlijk is mijn hoofdvraag nu meer: Hoe kan ik een button laten werken via een Arduino Leonardo, zodat als ik de button indruk, dit werkt als bijv mijn rechter pijltjes toets.

MAS3

Sep 20, 2016, 11:37 pm Last Edit: Sep 20, 2016, 11:38 pm by MAS3
Okee, daar was ik al bang voor.

Een knopje is niet veel meer (knopjes fabrikanten worden nu heel boos op mij), dan twee draadjes die je wel of niet tegen elkaar aan houd.
Met je Arduino ga je je knopje op een ingang aansluiten.
Gebruik daarvoor bij voorkeur niet pin 0 of pin 1, want die worden ook gebruikt voor seriële communicatie.
Als je ooit nog wat meer gaat doen, zul je wel merken dat er nog meer van die pinnen zijn die voor verschillende doeleinden gebruikt kunnen worden.
Dan moet je dus oppassen dat dat niet gaat bijten, maar das voor een ander moment.
Goed, verder nu.

Een van de twee draadjes van dat knopje heb je nu aangesloten.
Maar wat dan met die andere ?
Die moet ook aan een punt worden verbonden.
Je gaat dan met je Adruino kijken of je op de ingang iets ziet veranderen, waardoor je kunt zien of die ingang beïnvloed word.
Als je naar je code kijkt, dan zie je ergens in die code staan dat het nivo van die ingang omhoog getrokken word.
Het knopje moet dat dan overwinnen door dat nivo nog harder omlaag te trekken.
Dus moet dat 2e draadje aan de nul volt oftewel GND.

Ik heb de eerdere hint/opmerking/vraagstuk die ik gegeven heb in mijn eerste antwoord, in dit antwoord al beantwoord.
Maar ik ga niet je probleem kant en klaar oplossen voor je, want daar ga je erg weinig van leren.
Je kunt de informatie uit mijn posts tegenover het door jou aangeleverde materiaal leggen, en zou dan moeten kunnen uitvinden wat er waar mis gaat, en met een beetje mazzel nu ook waarom.

Succes !

[edit]
Als je nu beide libraries verwijderd hebt, heb je er helemaal geen meer.
Dat gaat ook niet goed.
Kijk ook wat je daarover in je code hebt staan.
[/edit]
Have a look at "blink without delay".
Did you connect the grounds ?
Je kunt hier ook in het Nederlands terecht: http://arduino.cc/forum/index.php/board,77.0.html

nicoverduin

Ik vraag me af of de TS wel eens de moeite heeft genomen om bijvoorbeeld de tutorials te bekijken die gewoon op deze site staan.? https://www.arduino.cc/en/Tutorial/Button
Met vriendelijke groet / kindest regards
Nico Verduin
www.verelec.nl
Do not PM me for personal consultancy unless you are willing to pay for it.

KTNR

Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik nu weer een stuk verder kan.

@nicoverduin: Bedankt voor de link, deze had ik nog niet eens gevonden. Ik had wel de hele site doorgezocht (dacht ik), anders zou ik geen blogpost hierop zetten.

shooter

als je in keyboard het voorbeeld doet, dan wordt er via de usb een keyboard karakter verzonden naar de PC.

paul deelen
shooter@home.nl
making controls with codesys PLC and arduino

Go Up