Go Down

Topic: RFID scanner + NRF240L1 (Read 5043 times) previous topic - next topic

akatchi

Mar 04, 2017, 02:13 pm Last Edit: Mar 04, 2017, 02:13 pm by akatchi
Ik gebruik nu die code, maar op het moment dat de NRF24 iets moet versturen dan gaat de indicator LED (13) op het bord uit en stopt die met werken, ik heb de CSN en de CE pins aangesloten op 4 en 2, en de MISO, MOSI, SCK parrallel op die van de RFID. Ik denk dat het met de wiring misschien te maken heeft, maar ik snap niet wat ik fout doe dan..

Edit: Ook de NRF24 module alleen (zonder de RFID) werkt niet met de voorbeeld sketch..

akatchi

Oke probleem opgelost..
De volgorde moest niet
Code: [Select]
RF24 radio(radio_SS_pin, radio_CE_pin);
Maar
RF24 radio(radio_CE_pin, radio_SS_pin);
Zijn, waarschijnlijk zorgde dit voor het conflict, ik had dit al eerder meerdere malen geprobeerd maar zonder resultaat, ik liet hem nu een paar minuten aan staan en ik ontving eindelijk het aantal scans, mijn probleem is hopelijk opgelost, hartstikke bedankt!!

MAS3

Ik weet niet of daar de fout in zit, maar als je dit schrijft:
RF24 radio(4,5); // De CSN en de CE pins (ik dcaht dat de CSN ook wel als de SS pin gezien kon worden)

Dan zeg je dus dat de 4 voor de CSN en de 5 voor de CE pin staat.
Aan de hand daarvan heb ik die namen zo gegeven.
Mag ik aannemen dat je in de beschrijving van de library hebt gevonden wat de juiste volgorde is ?
Have a look at "blink without delay".
Did you connect the grounds ?
Je kunt hier ook in het Nederlands terecht: http://arduino.cc/forum/index.php/board,77.0.html

akatchi

Mag ik aannemen dat je in de beschrijving van de library hebt gevonden wat de juiste volgorde is ?
Nee ik had meerdere video's bekeken en elke video zei het eigenlijk wel wat anders wat heel verwarrend was, nu zocht ik mensen die ook dit probleem hadden (RFID + NRF24) en ik vond er ongeveer 3, de een loste het op door niks op 10 te connecten, de andere met SPI.begin() helemaal bovenaan de Setup, en toen las ik dat hij de pins juist andersom had. Toen probeerde ik het en zag ik dat de indicator LED 13 niet uit ging.

nicoverduin

Netjes.... koste wel een schop onder je reet.... maar je kwam wel in beweging....
Met vriendelijke groet / kindest regards
Nico Verduin
www.verelec.nl
Do not PM me for personal consultancy unless you are willing to pay for it.

Go Up