Klein vraagje over wires naam.

Even kort vraagje (vind het niet erg nodig om een nieuwe post aan te maken, maar mag ook niet iemands thread stelen dus dan maar zo...).

Hoe heten die wires/draadjes die gewoon in zo een rol zitten, en die je gewoon zelf op 'maat' kan afknippen zoveel je nodig hebt + zo een tang om op het begin en het einde die isolatie er netjes af te halen.

Als er verschil in diktes is van die draadjes, welke heb je nodig voor Arduino dan?

Die draadjes vind ik er heel veel van maar weet niet welke dikte ik moet nemen (en hoe het heet dat ze op zo'n rol zitten) zeg maar, en hoe die tang zou heten zou ik echt niet weten.

Die rol is een flatcable met 0.05" spacing. On te strippen heb je een stripper nodig. De stekkers zijn dupont connectors. En die pinnen zijn crimp pinnen male en female. En de tang een crimp plier. Vaak verwijzen de leveranciers naar de juiste tang.
Ga er wel vanuit dat die chinezen de kabels machinaal maken

Is deze HS-D1 tang goed?

Als ik zoek naar flatcable 0.05 vind ik allemaal onrelevante artikelen. Heb je daar misschien een linkje voor?

En wat dacht je van gewoon flatcable? Zo moeilijk lijkt me dat niet

nicoverduin:
En wat dacht je van gewoon flatcable? Zo moeilijk lijkt me dat niet

Zo ver was ik nog wel gekomen :P, maar ook dan vind ik alleen maar audio kabels, USB kabels etc.

Doe het dan eens in het Nederlands, en zoek naar bandkabel.

akatchi:
Zo ver was ik nog wel gekomen :P, maar ook dan vind ik alleen maar audio kabels, USB kabels etc.

Wees nou eens creatief.... Kijk eens op ali... Waar gebruik je het voor.... waar werk je mee.... Genoeg om die kabels te vinden. Zelfs per meter.....

Hmh ja ik kom alleen uit op die jumper wires dan, die al voor je gemaakt zijn. Maar ik zoek het echt op zo een rol. Gewoon een paar meter lang dat je zelf moet knippen.

Kan het zijn dat je dan 22 gauge wire nodig hebt zoals dit?

Binnen een minuut : https://m.nl.aliexpress.com/s/item/32649315237.html?spm=a2g0n.search-cache.0.0.2e30b092Xu906W

Ohh ik zat eigenlijk meer in me hoofd met echt 1 hele lange draad op echt een rol, maar dit zal ook wel gewoon prima zijn.

Past deze krimptang hierop dan? of te groot (heb geen zin om het verkeerde te kopen en dan ook nog eens zo lang wachten :P)?

Als je nou eens beter je best deed en verder kijkt had je kunnen zien dat er rollen zijn tot 20 meter.....

En wat dat ding betreft? geen idee

Lijkt mij een tang voor auto connectoren en niet voor flatcable

Die striptang is veel te lomp voor zulke bandkabel.

En een striptang is geen krimptang.
Dat ding krimpt helemaal niets.

Tja ik gebruik zelf een aparte stripper (en die die best duur) en een aparte crimp tang

Volgens mij bedoel je montagesnoer of (met harde/solide kern) montagedraad.

die kabel heet in het engels ribboncable, en je hebt dan connectoren nodig, want er zitten een paar draadjes in.
daarnaast heb ik een dikke rol montagedraad liggen die ik gebruik in een breadboardje.

kabels en gereedschap zou ik nu niet kopen in china..
Fijne draad koop ik op conrad (was 7€ voor 100m dacht ik).
Ik heb een striptang, maar liefst gebruik ik gewoon een breekmes of een kniptang.
Krimpkous kan je kopen in de lokale geluidswinkels of dergelijke, maar liefst van al gebruik ik simpelweg plakband, zolang je niet met kV bezig bent kan dat geen probleem zijn :stuck_out_tongue:

Ik heb er inmiddels eentje gekocht, de eerste de beste die ik zag en hij werkt volgens mij gewoon prima, het is een 0.2-6mm bedankt voor de hulp!