Je kunt de foutmelding ook kopiƫren door op het betreffende knopje te klikken in de IDE.
Vervolgens kun je het complete foutbericht hier ook tussen [code] [/code] tags op het forum zetten.
Ondanks dat je telkens vergeet ons te helpen jou te helpen, heb ik toch even gekeken of ik iets voor je kan vinden in wat je hier laat zien.
Daarvoor heb ik de tekst die je geplaatst hebt eens gekopieerd, en de eerste regel maar even weggelaten omdat die er niet logisch uitziet.
Wat ik meen te kunnen zien, is dat je met allerlei onnodige haakjes (deze dus) aan de gang gaat, en dat je de noodzakelijke {accolades} niet onder controle hebt.
Dat is vast even wennen, en iedereen hier heeft daar fouten mee gemaakt.
Maar het is een basis die je onder controle moet hebben als je met C++ (volgens sommigen is er een Arduino taal, maar er bestaat helemaal geen Arduino taal) aan de gang wil.
De IDE kan je er mee helpen dit onder controle te houden:
Wanneer je de cursor rechts naast een (, ), {, of } zet, zal de IDE een lichtgekleurd kadertje om het daarbij behorende ), (, }, of {.
Zo kun je controleren of dit wel klopt.
Je kunt ook jezelf helpen dit goed te doen.
Want telkens als je een ( typt, doe dan meteen een ) er achter aan en ga dan terug naar de voor de ) om daar neer te zetten wat er moet komen.
En hetzelfde natuurlijk ook met de {}.
[edit]
Oeps, ik zie nu dat er nog een pagina achteraan kwam nadat ik gereageerd had.
Dat maakt de informatie uit dit bericht echter niet minder waar, dus ik laat m lekker staan.
Verder raad ik je aan nog eens de
gebruiksaanwijzing van dit forum te lezen, het is er niet voor niets.
En dan ook gelijk even de
welkomst thread, want die staat ook vol met tips die voor jou heel behulpzaam zullen blijken.
[/edit]