Go Down

Topic: MKR1010 temp. en la nube (Read 359 times) previous topic - next topic

ART1057

Saludos.

Realicé la prueba de blink, puedo encender y apagar el led abordo en mi MKR1010, desde cualquier móvil.

Conecto un DS18B20 a mi MKR1010 y el monitor serie muestra la temperatura correcta en tiempo real, ademas me dice que la conexión a la nube es correcta, pero voy a la nube y el valor de temperatura muestra 0 C, y nunca cambia, ya intente todas las combinaciones posibles en las propiedades de la cosa, tengo ya muchos días intentando y buscando información.
Adjunto el Sketch.
https://create.arduino.cc/editor/ART1057/a3e2f4b2-7ab4-4a11-aa34-83aa8ffed092/preview

Realmente alguien tiene medición de temperatura en la nube con el mkr1010?  Puede alguien ayudar?

jamesjl

I don't have the answer but there are a couple of things I'd change. Namely, you read the temp from your dallas device every 100ms and then try and send it to the cloud.

Change the variables in the cloud to only be updated every 30 seconds (or so).  The Arduino code should look something like this:

Code: [Select]
ArduinoCloud.addProperty(temperature, READ, 30 * SECONDS, NULL);

and then increase the delay time in your loop to give everything longer to respond.

I did get IoT Cloud working with several variables but I moved on to WolkABout as I wanted more devices and variables.  I'd perhaps remove all the other variables and get it working with just one first.

Good luck.

P.S. This sketch worked for me Working Example and used a MKR ENV shield to get several values and send to IoT Cloud.

Go Up