Go Down

Topic: hulp gevraagd arduno ethernet shield (Read 1 time) previous topic - next topic

aduinoroot

Het volgende ik ben bezig met een projectje zie onderstaand schema.
Nu zou ik graag een uitgewerkte schakeling op een breadboard willen hebben. Wie zou of wil dit voor mij doen?

Ik heb een Arduno Uno en een ethernet shield en uiteraard de onderdelen :)

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Er zijn geen domme vragen alleen maar domme..........

MAS3

Hoi aduinoroot,

Je laat een schema zien van een 1602 achtig display met een sketch die daar helemaal niets mee doet.
In plaats daarvan gebruikt de sketch de aansluitingen die voor de display gebruikt zouden moeten worden, als voor analoge ingangen en voor het aansturen van LEDs.

Dus weet je zeker dat de bestanden die je hebt geĆ¼pload wel kloppen ?
Have a look at "blink without delay".
Did you connect the grounds ?
Je kunt hier ook in het Nederlands terecht: http://arduino.cc/forum/index.php/board,77.0.html

aduinoroot

Sorry het komt allemaal wat warrig over ik zal proberen het uit te leggen.

Ik heb Arduino Uno daar bovenop een ethernet shield met een lcd 1602.

nu wil ik zie deze link

Ik hoop dat het nu duidelijker is.

MAS3

OK, dat maakt het ietsje duidelijker.

Je wil dus niet meer analoge waarden inlezen en lampjes kunnen bedienen via een website, maar een site maken waar iemand iets kan invoeren in een tekstveld, en dat vervolgens op een LCD weergeven.
Je hebt de spullen al in huis begrijp ik.
Maar het aansluiten er van is het probleem ?

Het is een werkje van een kwartiertje ongeveer.
Snap je het schema niet, want anders zou ik het zelf eens proberen.
Als je het door iemand anders wil laten doen, dan moet het ook nog jouw kant op komen.
Daarbij kunnen de verbindingen van zo'n breadboard gemakkelijk uit elkaar vallen (een breadboard schakeling is nogal gammel en helemaal niet bedoeld om verzonden te worden).
Dus dan is het wellicht slimmer om iemand in je buurt te zoeken.
Dat kan door te vermelden in welke regio je zit.
Have a look at "blink without delay".
Did you connect the grounds ?
Je kunt hier ook in het Nederlands terecht: http://arduino.cc/forum/index.php/board,77.0.html

aduinoroot

OK, dat maakt het ietsje duidelijker.

Je wil dus niet meer analoge waarden inlezen en lampjes kunnen bedienen via een website, maar een site maken waar iemand iets kan invoeren in een tekstveld, en dat vervolgens op een LCD weergeven.
Je hebt de spullen al in huis begrijp ik.
Maar het aansluiten er van is het probleem ?

Het is een werkje van een kwartiertje ongeveer.
Snap je het schema niet, want anders zou ik het zelf eens proberen.
Als je het door iemand anders wil laten doen, dan moet het ook nog jouw kant op komen.
Daarbij kunnen de verbindingen van zo'n breadboard gemakkelijk uit elkaar vallen (een breadboard schakeling is nogal gammel en helemaal niet bedoeld om verzonden te worden).
Dus dan is het wellicht slimmer om iemand in je buurt te zoeken.
Dat kan door te vermelden in welke regio je zit.

Het enige is dat er van het schema wat je ziet op de website van deze link een tekening wordt gemaakt met de breadboard. En het hoeft echt niet worden gedaan dat een breadboard gammel is foei weet ik alles van nu  :-).

Go Up