Go Down

Topic: 433 MHz ontvanger ontvangt geen correcte waarde (Read 682 times) previous topic - next topic

Patriciaverdurmen

Hallo,

Ik wil informatie van op afstand versturen. Ik probeerde reeds de ESP8266 (kreeg geen verbinding met internet) en bluetooth (lukte ook niet). Dus nu probeer ik het via RF met 433MHz zenden. En raad eens, het lukt ook niet!

Ik heb veel zin om alles door het raam te kieperen maar misschien zit hier mijn redder in nood :-).

Ik wil gegevens van een ultrasone sensor versturen via RF naar een andere arduino. Voorlopig om het mezelf gemakkelijk te maken wil ik de waarde die ik ontvang gewoon op de laptop kunnen lezen via de seriële monitor om te testen of de waarde klopt.

Mijn verzendcode en ontvangcode heb ik in bijlage bijgevoegd.

Als ik de code test voor de verzender dan klopt de waarde die ik daar in uitlees. Ik vrees gewoon dat het stuk dat de waarde moet versturen niet helemaal klopt.

Code: [Select]

targetDistance=targetDistance/2;           //afstand is heen en terug dus delen door 2

Serial.print("Distance: ");
    Serial.println(targetDistance);

char msg[1] = {targetDistance};

vw_send((uint8_t *)msg, 1);            //verstuur bericht
    vw_wait_tx();                              // Wacht tot data verzonden zijn
    delay(500);"

In de ontvangcode zal ook in het stuk waarin de waarde ontvangen moet worden waarschijnlijk niet helemaal kloppen.

Code: [Select]

uint8_t buf[VW_MAX_MESSAGE_LEN];
   uint8_t buflen = VW_MAX_MESSAGE_LEN;

if( vw_get_message(buf, &buflen))    //als alle bits ontvangen zijn, lees bufferinhoud
      {
        Serial.println(buf[1]);
     }

De waarde die bij de ontvanger op de seriële monitor verschijnt is telkens 44. Dit wijzigt niet...

Ik heb het internet al helemaal afgezocht maar blijkbaar tik ik niet de juiste termen in om de oplossing te vinden... Ofwel is het hopeloos en lukt het mij nooit... Tzal één van de twee zijn. Ik probeerde al verschillende manieren van coderen en ik denk dat deze die ik nu heb de beste is. Alleen nog niet helemaal correct.

Eeuwige dank aan degene die mij helpt!!

shooter

kijk eens op easytransfer, eenvoudige comms via allerlei kanalen.
paul deelen
shooter@home.nl
making controls with codesys PLC and arduino

ZUID

Vraagje, werkt Wifi niet op de locatie waar de ESP8266 stond opgesteld of kreeg je de ESP8266 niet werkend met Wifi.

Patriciaverdurmen

Intussen is het me gelukt!
Ik moest mijn int eerst omzetten naar array en op die manier versturen en dan bij ontvangst weer omzetten van array naar int.

Voor wie interesse heeft. Ik postte de codes in bijlage.

@Zuid: ik kreeg connectie met het netwerk maar het internet werkte niet.
Alle toestellen hier werkten met het internet behalve de esp had zogezegd geen internet. Ik heb geen idee waar het mis liep...

Go Up