Go Down

Topic: TinkerKit Gyroscope 2 Axis sensitivity 4X (error: lvalue required as decrement) (Read 817 times) previous topic - next topic

Student_Electronics

Beste Forumleden,

Goedemorgen! :)

Als beginner heb ik al verschillende kleine en middelgrote projectjes uitgewerkt. Maar nu zit ik toch even vast met mijn huidig project (TinkerKit Gyroscope 2 Axis sensitivity 4X)

Heel beknopt uitgelegd is het de bedoeling om de X en Y verdraaiing van de sensor weer te geven in de seriƫle monitor en te laten samenwerken met een servomotor die de waarde van de sensor om zet in een verdraaiing. In de bijlage staat een voorbeeld-sketch waarop ik mij een baseer dit zal jullie gemakkelijker duidelijk maken van wat de bedoeling is.

Echter heb ik een probleem met de twee onderstaande regels. (Bovenaan pag.4 in bijlage)
Ik krijg namelijk een foutmelding: error: lvalue required as decrement

roll_angle += roll_rate*deltaT/2;
pitch_angle += pitch_rate*deltaT/2;

Na enig opzoekwerk kom ik niet echt verder. Kunnen jullie mij als beginner op de goede weg helpen?
En mij informeren over wat ik over het hoofd zie. Aan de hand van jullie professionele feedback wil ik een beter inzicht krijgen waar ik de toekomst moet op letten en hoe ik zo een problemen het beste aanpak

Alvast wil ik jullie bedanken voor tijd en moeite!

Mvg,

Student Electronics

shooter

Vervang eens je getallen die je in de code schrijft door variabelen zoals 0 vervangen door float zero=0;
uiteraard ergens in de opzet. voor de compiler is het lastig om een float met een integer te vergelijken.

paul deelen
shooter@home.nl
making controls with codesys PLC and arduino

Student_Electronics

Beste Shooter,

Bedankt voor de infomatie, ik ga er metteen mee aan de slag!

Met vriendelijke groeten,

Student Electronics

Go Up