film digitaliseren met eenvoudige Arduino-code

keithjansen:
...hoe doe ik dat dan ondanks dat de switch op dat moment nog op "aan" staat?

keithjansen:
(Alleen staat de microswitch dan wsch nog op 1, hoe los je dat dan op??)

Wanneer je aan die voorwaarde voldaan hebt, is die niet meer geldig, maar word de volgende voorwaarde geldig.
Ik denk dat de volgende voorwaarde dan is dat je gaat tellen tot de door jou gewenste stoptijd verlopen is.
Daarna ga je weer de motor in beweging brengen, maar dat is dan dus niet meer afhankelijk van het signaaltje (we gaan er nog maar even van uit dat dat nog steeds een switch is, is nu nog niet zo belangrijk).
Pas wanneer je gezien hebt dat de switch niet meer actief is, kun je gaan kijken of 'ie weer actief gaat worden.

Zoals anderen ook al gezegd hebben, je bent op de goede weg en denkt en handelt op een goede wijze.
Jouw stappen waarmee je je loop beschrijft zijn een prima werkwijze.
Maar het zijn best flinke stappen, en ik denk dat je er ook nog een paar mist.
Die missende stappen zijn gemakkelijk in de huidige stappen in te passen wanneer je ze gevonden hebt.
Je moet ze wel zelf bedenken want jij weet wat je precies wil en wij kunnen daar alleen maar naar raden.
De flinke stappen kun je ook nog eens nader bekijken.
Als je daar eens een paar keer over nadenkt, zul je vast zien dat je ze in nog kleinere (sub-)stapjes kunt hakken.
En dat waarschijnlijk nog een aantal malen.
Zo word je nog steeds geen professor, maar je denkt wel heel goed na over de processen die je wil (moet) doorlopen om je doel te bereiken.
En das nou juist het leuke aan de hobby wat mij betreft, je leert er van alles van (dus ook van de hobby die je al had in jouw geval).