Go Down

Topic: Microcontrolleur s'arret d'exécuter après un certain temps // µc stops running (Read 178 times) previous topic - next topic

betapie

Bonjour à tous, j'ai un problème avec un projet et j'espère que vous pourrez m'aider. Je m'explique: je voulais faire un projet pour une plaque qui tourne en fonction de la lumière infrarouge, la plaque tourne avec un servomoteur.

L'assemblage fonctionnait très bien avec un arduino mais je voulais retirer l'atmega pour le mettre sur un PCB (avec son quartz et ses deux condensateurs bien sûr) et maintenant le projet fonctionne pendant un moment avant de s'arrêter mais ça refonctionne encore pendant un moment quand j'appuie sur reset.

J'ai essayer avec un autre programme simple pour voir si le problème persistais mais le probleme revient peu importe le programe.

Avez-vous une idée de ce qui se passe s'il vous plaît?

/////////

Hello everyone, I have a problem with a project and i hope you can help me. Let me explain: I wanted to make a project for a plate that turns according to infrared light, the plate turns with a servo motor.

The assembly was working fine with an arduino but I wanted to remove the atmega to put it on a PCB (With its quartz and its two capacitors of course) and now the project is working for a while before stopping But it works again for a while when I press reset.

I tried with another simple program to see the same problem, it stop after a few seconds of running

Do you have any idea what is going on please?

septillion

1) I don't see any code
2) I don't see any schematic, not even a Fritzing mess
3) English only here

Without 1 and 2 it's just impossible to say what you did wrong.
Use fricking code tags!!!!
I want x => I would like x, I need help => I would like help, Need fast => Go and pay someone to do the job...

NEW Library to make fading leds a piece of cake
https://github.com/septillion-git/FadeLed

Go Up