Det der med prisen er en sjov ting. På min RS-online, som ikke er billig, koster en AtTiny85 22kr og en almindelig DIP pakke ATmega132 (som i en rigtigt Arduino) 32 kr. 10kr er selvfølgelig 10kr, men da dit projekt sikkert bruger kasser, printplade, strømregulering, stik, skruer og meget mere til ... 150? 250? synes jeg argumentet er lidt ...sjovt. Og så kommer ventiler og specille tilslutnings ledninger dertil.
Hvis man nu vil lave et par hundrede enheder til salg, så begynder indkøbsprisen blive interessant, især da nogle komponenter bliver billige i 100+ eller 1000+ kvantiteter, og så lønner det sig at shoppe.
Som hobbist - og det er jeg - så er prisen næsten ligegyldig da jeg har det sjovt med at programmere det jeg samler. Jeg får mange timers underholdning ud af en 200Kr Arduino (De kan købes billigere, men jeg støtter grundlæggerne <smiley med glorie mangler her

>
Lige nu erstatter jeg i mine projekter den 200+kr dyre Arduino print med en
billigere kort og SMD ATMega132 hvor der kun er monteret de støtte komponenter jeg har brug for (ingen USB, stik, regulering osv...) så er jeg ned 1/4 pris uden funktions tab på et mindre printkort. Jeg må prøve et par AtTiny også, "one of these days".
Nåh, videre med dit projekt. Du skriver bare hvis programmet skal skrives om til en Tiny ( skulle ikke være nødvendigt )