1 servo via 2 kanalen

Is het mogelijk om 1 servo via 2 verschillende pins ( kanalen 0 aantesturen

You have posted in a forum section which clearly states you should not post in the section.....clearly states in English, but I guess you don't understand English anyway. I will move your post. I'm not even sure why I'm telling you this....

Kun je a.u.b wat meer details geven? Ik denk wel dat het mogelijk is; iets als

if kanaal0 == 0
  set servo op 0
else
  set servo op positie aangegeven door kanaal 1

Als je al een programma in elkaar geknutseld hebt, laat het hier zien. Vergeet niet om code tags te gebruiken. Aangezien je al eerder problemen had is het waarschijnlijk het makkelijkste om in de IDE edit/copy for forum te gebruiken en het hier in een nieuw antwoord neer te plakken.

I am just curious if it is possible to control 1 servo with to different arduino pins with each pin controlling a different sketch.
If the answer is yes i will then try to make a program.

Sorry, but your question makes no sense to me. A sketch can control a pin, or two, or more pins. An input pin can control a sketch that changes it's behaviour based on the input the pin is receiving. But a pin which controls a servo is an output pin, not an input pin. An Arduino can run only one sketch at a time, so two pins cannot control 2 different sketches.

Je Nederlandstalige vraag is inmiddels naar het Nederlandse deel verplaatst, dus gaan we verder in het Nederlands.
Jouw vraag is heel onduidelijk en je toelichting maakt dat niet duidelijker.
Daarom de eerdere vraag of je wat meer informatie kunt geven.
In de eerste instantie las ik je vraag alsof je 1 servo wil aansluiten op 2 uitgangen van je Arduino en daarmee de servo wil besturen.
Dat kan niet, en daar zijn meerdere redenen voor.
Wanneer je de servo wil bedienen naar gelang van meerdere voorwaarden, dan kan dat wel.
Je moet dan bijhouden hoe die verschillende voorwaarden er voor staan, en de juiste servo-stand bepalen aan de hand van beide voorwaarden.
En dan stuur je het eindresultaat dus over 1 enkele uitgang naar de servo.

Gezien je gebruikersnaam (kan me natuurlijk helemaal vergissen), kun je zo de wissel bedienen wanneer je een sein op rood hebt staan, maar ook wanneer het betreffende vak al bezet is.
De truc hierbij is dan dat je alles bijhoudt wat van invloed is of kan zijn.
Dit is de belangrijkste les die je leert uit de "Blink Without Delay" voorbeeld sketch (veel lezers denken nu "daar heb je hem weer"), wanneer je die goed begrepen hebt.

I am afraid you did not understand my question and i think your guess that i dont understand english is based on nothing.

Furthermore i find the tone of yr reply rather unfriendly.

Regards

It was based on the fact that you were unable to understand this:

However, this instruction is also ignored by many who post there in English.

If you don't break the rules, everyone will be friendly to you.

Antwoord op post #7.

Je zou waarschijnlijk al een stuk verder zijn in het oplossen van je probleem als je op mijn vraag om wat meer detail te geven een antwoord had gegeven inplaats van het verspillen van tijd aan (wat voelt als) een "gevecht".

Geacht sterretje ,

inmiddels ben ik er met behulp van ChatGTP in geslaagd een oplossing voor mijn besturings probleem te vinden ( een stuk vlotter als het forum )

In ieder geval bedankt voor je reactie en het meedenken , ik heb het overigens niet als gevecht ervaren maar het moet mij wel van het hart dat het arduino forum niet het meest vriendelijke en gebruikersvriendelijke medium is.

MVG

Tja « waar mensen zijn wordt er gemenst « zeker :smirk:.
Het geniet toch nog altijd mijn voorkeur boven een robot.

En mijn ervaringen als leek/beginner op dit forum zijn enkel positief.

Ik ben dankbaar aan diegenen die steeds belangloos hulp bieden en hoop dat het nog lang zal blijven bestaan.

1 Like

een servo is een tijdsignaal en dus zou je een schakeling nodig hebben die bepaalt welk signaal belangrijk is en a dat kan via een arduino maar mijn vraag is waar komen die twee signalen vandaan

This topic was automatically closed 180 days after the last reply. New replies are no longer allowed.