Ik heb de GWS arduino starter kit (GWS uno R3). Deze starter kit is niet officieel van arduino maar van GWS. Ik was net voor het eerst met deze arduino aan het programeren. Ik wil hem dus 2 ledjes tegelijkertijd laten branden, Als ik dat probeer dan gaat de een eerst en de ander daarna.
Hebben jullie dit probleem ook met de GWS uno r3? zo ja laat het mij weten.
in het diepste van de zin en de feit :
in principe gaat ook alles 1 voor 1. dus met andere woorden, uw sketch gaat 1 voor 1 de opdrachten af en voert die taken uit.
in pineuten taal :
stel je een immens lange gang ("microcontroller op de uno") in een cirkel voor die aan de linker en rechter muren deuren hebben naar een kamer ("opdrachten"). er is een manneke ("elektrische puls" zeg maar) in de gang en die blijft maar in 1 richting lopen en voert 1 voor 1 de opdrachten uit die jij instelt. bij de laatste kamer doet ie gewoon voort en begint ie eigenlijk opnieuw en stopt pas wanneer zijn energie ( "elektriciteit") uitgeput is (batterij is op of de stekker uit de stopcontact).
echter doet een gemiddelde microcontroller miljoenen handelingen/opdrachten per seconde en dat is voor een mens moeilijk vatbaar in dat tijd. weliswaar, hoe groter de opdrachten, hoe minder handelingen per seconde, of andersom hoe langer hij erover doet om die miljoenen handelingen.
nu ff terug op je vraag :
ik vermoed niet dat je een immens grote opdracht hebt geschreven zodat je kan zien dat de ledjes 1 voor 1 ziet aangaan.
dan blijven er volgens mij 2 opties open:
ofwel heb je een delay in geprogrammeerd die te lang duurt.
ofwel is er iets mis met dat microcontroller dat ie extreem traag reageert.
zoals eerder aangegeven, best je sketch eens posten dat men jou makkelijker kan helpen.