433MHz rx rx vraag. Met henden in het haar...

Ik had twee arduino nano’s. (Ik heb er eentje opgeblazen)

Reeds maanden probeer ik iets te sturen èn ontvangen. Mijn sciloscoop gaat tot 60mhz, onvoldoende om te zien of er überhaubt iets verstuurd wordt.

Ook heb ik ale vele scripts geprobeerd. No luk

Ik heb “cinese” rf/x sets, no luck so far.
Ik weet dus niet of deze nog werken. Ik heb een set van pilight, en een set van Conrad.

Mijn vraag:
Kan ik een werkend scriptje krijgen, ik wil gewoon weten of alles werkt.

Ik wil hier thuis niet meer als terrorist aanzien worden.
De laatste week, een arduino, voeding… Alles met een knal naar het walhalla der atm processoren…
Ook de moed een beetje uit mijn schoenen scheppen.

Alvast bedankt.

ivan klinkt russisch, dus hoop dat je geen explosieven in huis hebt. een voeding laten exploderen is moeilijkerdan vuurwerk, ofwel maak open en kijk erin, maak een foto en zet hier neer. controleer elk ding ook als het van een site komt, op juistheid. maak schemas en vink de pinnen op i/o begin simpel en een scoop is prima hoor, hoeft helemaal niet snel te zijn. mijn ogen zijn maar 1 Hz.

Even kijken…
ivanflo.jpg
Hmmm…
Ja zou kunnen.

Maar alle gekheid op een stokje, je zult echt geen onderdelen of boardjes opblazen door een onjuiste code te gebruiken hoor, ondanks wat je wel eens op televisie ziet.

Dus het is waarschijnlijker dat je iets hebt opgeblazen door ergens iets verkeerd aan te sluiten.
Mogelijk kan dat gerepareerd worden, alleen is een nano clone zo goedkoop dat je er niet teveel geld in moet steken.
En dan is het alleen de uitdaging van die reparatie die het de moeite waard zou maken dat te doen.

Je hebt verteld dat je modules van Conrad hebt, en van een merk wat mij onbekend is.
Nou heeft Conrad wel eigen merken, maar ze maken zelf geen producten (die kopen ze in en laten er hun merk op zetten).
En ze doen dit soort producten al jaren, waardoor de kans niet gering is dat ze meerdere varianten hebben daarvan.
Dus kun je misschien een link naar het product hier melden, of een foto er van ?
Houd er rekening mee dat je bij Conrad niet een link kunt kopieren en hier plaatsen omdat die dan van jouw cookies afhankelijk zijn.
Jij kunt ze dan wel zien maar iemand anders niet.
Daarom heeft Conrad een linkje bij hun producten staan á la “tell a friend”, waarmee dat word opgelost.

Bedankt hoor... :) :) :)

Wanneer je zender en ontvanger test, en het werkt niet, dan is meten weten....

Daarom plaatste ik mijn oscilloscoop op de uitgang van de zender. Gaf deze wel pulsen door... Ja hoor. totdat ik afkoppelde

eerste met de uitgang van de arduino tegen de 5Volt gezegten. De ingangen werken op 3.3volt dus die vloog erdoor. Omdat ik nogal snel was om alles af te koppelen, maakte ik nog een kortsluiting op mijn lm7805 en poef...

Getver getver...

Nu verdenk ik de andere nano ook van een guerrilla oorlog... Ik sluit deze aan op een win7 dan vindt deze de arduino niet terug. Andere drivers ingeladen; Noppes...

Ik ga koffie drinken...

https://drive.google.com/open?id=0B0ucQJydPIJAQXlPQ0MtNFRrNHc

Die modernere LM78x05's hebben toch een kortsluit beveiliging :) Je blijft ook een freubelaar heh :)

Ach, het is niet mijn dagje/weekje/maandje....

Misschien mosterd na de maaltijd, maar toch.

Volgens mij vroeg je om een werkende scriptjes om te testen of alles nog werkte, zijn de standaard sketches die met NewRemoteSwitch library mee geleverd worden niet goed?

bijvoorbeeld:

/*
 * Demo for RF remote switch receiver. 
 * This example is for the new KaKu / Home Easy type of remotes!
 *
 * For details, see NewRemoteReceiver.h!
 *
 * With this sketch you can control a LED connected to digital pin 13,
 * after the sketch learned the code. After start, the LED starts to blink,
 * until a valid code has been received. The led stops blinking. Now you
 * can control the LED with the remote.
 *
 * Note: only unit-switches are supported in this sketch, no group or dim.
 *
 * Set-up: connect the receiver to digital pin 2 and a LED to digital pin 13.
 */

#include <NewRemoteReceiver.h>

boolean codeLearned = false;
unsigned long learnedAddress;
byte learnedUnit;

void setup() {
  // LED-pin as output
  pinMode(13, OUTPUT);

// Init a new receiver on interrupt pin 0, minimal 2 identical repeats, and callback set to processCode.
  NewRemoteReceiver::init(0, 2, processCode);
}

void loop() {
  // Blink led until a code has been learned
  if (!codeLearned) {
    digitalWrite(13, HIGH);
    delay(500);
    digitalWrite(13, LOW);
    delay(500);
  }
}

// Callback function is called only when a valid code is received.
void processCode(NewRemoteCode receivedCode) {
  // A code has been received.
  // Do we already know the code?
  if (!codeLearned) {
    // No! Let's learn the received code.
    learnedAddress = receivedCode.address;
    learnedUnit = receivedCode.unit;
    codeLearned = true;    
  } else {
    // Yes!    
    // Is the received code identical to the learned code?
    if (receivedCode.address == learnedAddress && receivedCode.unit == learnedUnit) {
      // Yes!
      // Switch the LED off if the received code was "off".
      // Anything else (on, dim, on_with_dim) will switch the LED on.
      if (receivedCode.switchType == NewRemoteCode::off) {
        digitalWrite(13, LOW);
      } else {
        digitalWrite(13, HIGH);
      }
    }
  }
}

om te ontvangen, en de volgende:

/**
 * Demo for RF remote switch receiver.
 * For details, see NewRemoteReceiver.h!
 *
 * Connect the transmitter to digital pin 11.
 *
 * This sketch demonstrates the use of the NewRemoteTransmitter class.
 *
 * When run, this sketch switches some pre-defined devices on and off in a loop.
 *
 * NOTE: the actual receivers have the address and group numbers in this example
 * are only for demonstration! If you want to duplicate an existing remote, please
 * try the "retransmitter"-example instead.
 * 
 * To use this actual example, you'd need to "learn" the used code in the receivers
 * This sketch is unsuited for that.
 * 
 */

#include <NewRemoteTransmitter.h>

// Create a transmitter on address 123, using digital pin 11 to transmit, 
// with a period duration of 260ms (default), repeating the transmitted
// code 2^3=8 times.
NewRemoteTransmitter transmitter(123, 11, 260, 3);

void setup() {
}

void loop() {  
  // Switch unit 2 off
  transmitter.sendUnit(2, false);

// Switch all devices in the group off
  transmitter.sendGroup(false);

// Set unit 1 to dim-level 3 (range 0-15)
  transmitter.sendDim(1, 3);  

// Wait 5 seconds
  delay(5000);

// Switch unit 2 on
  transmitter.sendUnit(2, true);

// Switch all devices in the group on
  transmitter.sendGroup(true);

// Set unit 1 to dim-level 15, full brightness.
  transmitter.sendDim(1, 15);

// Wait 5 seconds
  delay(5000);
}

om te zenden.

Of bedoelde je dit niet?

Get. Marcel

Dank je wel, Marcel R, Ik vermoed dat deze zullen werken..

En neen, je was niet te laat...

Ik poog, op een ubuntu, het eerste programma

Dit is mijn foutboodschap:

sketch_nov08b.ino: In function ‘void processCode(NewRemoteCode)’: sketch_nov08b.ino:58:38: error: ‘off’ is not a member of ‘NewRemoteCode’

Op mijn windows machines (win7 en win 10) lukt het zelfsniet meer om arduino op te starten...

Waarom het bij jou niet werkt weet ik ook niet, bij mij op OSX werkt het iig wel, hoewel ik me niet kan voorstellen dat zoiets systeem afhankelijk zou zijn.

Maar als je van die "off" nu is een 0(nul)maakt? wat doet hij dan? Of als dat niet werkt het onderstaande:

if (receivedCode.switchType == 0) {
        digitalWrite(13, LOW);
      } else {
        digitalWrite(13, HIGH);
      }
    }

ik zag toevallig in een sketch waar ik zelf mee bezig ben dat als je "receivedCode.switchType " print, het een een 1 of 0 wordt. waar 1 is on en 0 is off...

Just my 2 cents....

Ik kijk morgen verder. Wat wel positief is, ik onttvang signaal. Die controle deed ik met een esciloscoop.

Blink without...." doet het ook niet. Morgen programma eruit en herbeginnen.

Toch van harte bedankt.

Ivan

Driewerf helaas ik krijg de volgende fout

Arduino: 1.6.6 (Windows 7), Board:"Arduino/Genuino Mega or Mega 2560, ATmega2560 (Mega 2560)"

sketch\NewRemoteReceiver.ino.cpp.o: In function `setup':

C:\Users\ivan\Documents\Arduino\libraries\NewRemoteReceiver/NewRemoteReceiver.ino:29: undefined reference to `NewRemoteReceiver::init(short, unsigned short, void (*)(NewRemoteCode))'

collect2.exe: error: ld returned 1 exit status

exit status 1 Fout bij het compileren.

Dit rapport zou meer informatie hebben met "Tijdens de compilatie uitgebreide uitvoer weergeven" ingeschakeld in Bestand > Voorkeuren.

En dit na je aanpassingen.

Mijn zender en ontvanger werken. IK laad "blink" in en varieer met de tijden. Zender op pin13 & osciloscoop en ontvanger aan de osciloscoop => Ik kan met de spelen...