5" TFT met Arduino shield van "buydisplay"

Hoi allemaal,

ik ben al een tijdje bezig met een projectje rond honden... nu heb ik m'n oog laten vallen op zo'n hebbedingetje van eastrising (buydisplay)

zij hebben zo'n kit met een scherm en bijhorend shield voor een Mega, Due of Uno. 5"inch TFT+shield for arduino

nu, ik heb zelf bitter weinig ervaring met dat soort dingen als TFT's, dus je kan begrijpen dat ik wil vermijden dat ik terug een foute koop doe (m'n vorige miskoop was een Nextion 3,5", superleuk schermpje, goede GUI, maar zeer slechte lettertypes om mee te werken..., dus jah)

zijn er op dit nederlandse gedeelte mensen die al met zo'n TFT-Shield combinatie gewerkt hebben? zo ja, wat zijn dan eventuele aandachtspunten waar ik moet op letten of rekening mee houden?

ze hebben een paar verschillende IC's op de TFT's zitten (o.a. RA8875, SSD1963,....) maar welke zou ik dan best nemen en waarom?

zijn er andere gekende problemen? (SD card, aanraakscherm, fontchip, ..?) is de aanbevolen bibliotheek van hen in orde, of kan je beter met een andere werken? hier en daar lees je ook wel eens een oude topic waarin het shield op zich wel wat problemen kende, is dit nog steeds zo?

hoor graag jullie aanbevelingen hierover (of alternatieven vanwege andere handelaars die even 'betaalbaar" blijken), ik merk wel dat deze combi's niet duur zijn, maar ik wil wel wat toegevingen doen om de prijs te drukken, maar anderzijds een niet of nauwelijks werkend product vermijden

Grtz, Yves

Yves Ik werk nog steeds met die Nextions en er zijn zat fonts die geconverteerd kunnen worden. Ik kan er prima mee overweg. TFT's maken vrijwel allemaal gebruik van die Karlson libraries. Maar hou er rekening mee dat je 3/4 van de tijd bezig bent die TFT's goed aan de praat te krijgen.

Hey Nico,

proficiat met jou inzet hoor,