Adafruit Multiplexer TCA9548

Deze week twee van deze multiplexer kaartjes gekocht, ben nieuwsgierig of iemand hier er wel eens mee gewerkt heeft ? Ik heb ze binnen gekregen maar er is een ernstig tekort aan info over dit kaartje…

Tjee… hoeveel info wil je hebben… Datasheets, source codes… gewoon te vinden met google

bij adafruit producten zit altijd! een hele/veelste uitgebreide handleiding (op het internet) bij. effe google'n

Inderdaad.
Als je de titel van deze thread 1:1 invult in Google, dan vind je als eerste resultaat alle info die je je maar kan wensen.
Uiteraard wel in het Engels.
Als dat een probleem voor je is, dan word het waarschijnlijk wel wat lastiger.
In dat geval had je dat dan wel even in je vraag moeten vermelden.

Uiteraard heb ik gezocht op google, en ik ben ook op de site van Adafruit uitgekomen, Engels is geen probleem, maar het is wat Spirit schrijft : het is te uitgebreid. Ik had er misschien moeten zetten dan ik een beginneling ben, dus die sketches zijn allemaal erg leuk, maar voor een beginneling lastig te doorgronden. Het enige wat ik graag wil weten is hoe ik twee 7-segments LED display's met I2C bus, maar beide met hetzelfde adres , kan aansturen met dit kaartje. Als ik een begin heb dan kom ik er wel.

Gewoon in de tutorial.... https://learn.adafruit.com/adafruit-tca9548a-1-to-8-i2c-multiplexer-breakout?view=all Hier geven ze een voorbeeld van hoe 2 identieke apparaten benaderd worden. Overigens niet om het een of ander, maar er is een uitgebreide tutorial lib etc beschikbaar op deze site. Mogelijk wil je te snel.

LOL, klopt ik wil te snel, kan ik niets tegen inbrengen. Heb nu een project in mijn hoofd zitten en dat zal er komen ook, moet er alleen nog wel het een en ander voor onder de knie moeten krijgen. En voor mijn gevoel zijn een hoop tutorials of te "eenvoudig" of het is gelijk van dik hout zaagt men planken. En daar loop ik een beetje op dood.

TheSentinel: LOL, klopt ik wil te snel, kan ik niets tegen inbrengen. Heb nu een project in mijn hoofd zitten en dat zal er komen ook, moet er alleen nog wel het een en ander voor onder de knie moeten krijgen. En voor mijn gevoel zijn een hoop tutorials of te "eenvoudig" of het is gelijk van dik hout zaagt men planken. En daar loop ik een beetje op dood.

Misschien begrijp je de essentie niet van de "eenvoudige" tutorials. Het is vaak niet dat ze simpel zijn, maar dat je snapt wat er precies gebeurt onderhuids.

achter op die displays zitten drie addressen jumpers, een beetje soldeer erop en klaar.
heb je geen multiplexer voor nodig.
in die multiplexer stuur je een byte naar adres x070 …x077 en die wordt dan gebruikt om de rest nar een poort te sturen.
zie uitleg bij adafruit.