Arduino 5V PWM naar 12V PWM

Hallo,

ik wil met een Arduino UNO een oude analoge RPM meter (Mercedes aansturen).

Deze neemt als input + (12V) en - (GND) en een signaal dat vroeger van de verdeler kwam - 12V puls dus.

De arduino geeft op de digitale uitgang een 5V PWM signaal (software is al klaar).

Vraag:

Zijn er commerciele modules te koop die 5V PWM naar 12V PWM omzetten? (ik ben zelf niet echt handig in electronica hardware en ken daar niet al teveel van; programmatie is echter geen probleem).
Wat zou de schakeling zijn die ik moet maken?

Bedankt voor de hulp!

groeten,
Bart

Hoi Bart,

Zoek eens op A87 4 Channel Optocoupler . Ik heb ze aangekocht bij Banggood. Blijkbaar kunnen ze tot 24v aan, maar er staat geen max freq gespecificeerd. Ik ben zeker dat je een data-sheet kan vinden. Ze gebruiken de TLP281 Chip van Toshiba. Succes er mee.

Mvg

Mike

als je de gnd van de toerenmeter af kunt halen, dan is een simpele ULN2003 of een FET al voldoende.

Aangezien hij een voeding en een signal heeft verwacht ik niet dat je de GND kunt pulsen.

Iets kant en klaar betwijfel ik :confused: Maar een simpele optocoupler (+ 2 weerstanden) zou het moeten kunnen. Iets als een PC817 is een generieke opto die zou moeten werken mits de pulsen niet te snel zijn.

Volgens mij heeft hij geen 12V pwm nodig maar een voltregeling. Dus een rc schakeling via een transistor zou het moeten doen.

Mogelijk, maar dan moeten we meer weten van de meter. Maar pulsen voor een snelheidmeter is best gebruikelijk.