arduino "clearen" tussen 2 projecten???

moet ik tussen 2 projecten de uno resetten zodat ik niks kapot kan maken door een ander gebruik van de poorten tov het eerste project??? hoe doen jullie dat? gewoon de IDE blanco maken en uploaden of is hier een makkelijkere manier voor??

alvast bedankt

Het algemeen advies is dat het inderdaad best is om je arduino te clearen. Dit omdat je anders wel eens spanning op een pin zou kunnen zetten die dan schade kan berokkenen.
De beste maniet is om een lege sketch of de blink sketch up te loaden.
Arduino komt normaal met de blink sketch geladen uit de doos.

Met vriendelijke groet
Jantje

volgens mij is het belangrijker om alle sensors, electronica e.d. los te maken voordat je een andere sketch laad.

Als inputs plotseling outputs worden en andersom weet je niet altijd of de aangesloten electronica lekker reageert.
Of de Arduino zelf...

heren, bedankt voor het advies, ik ga weer lekker aanrommelen vanavond