Arduino elektrische circuit omleiden

Hey iedereen,
Voor een schoolproject ga ik een autonoom voertuig maken met twee motoren , 3 ultrasoon sensoren en 1 infrarood sensor. Ik maak gebruik van de Arduino UNO en een motor shield van Adafruit L293D. De twee dc motoren die ik gebruik sluit ik direct aan op de motor shield en de sensoren direct op de arduino UNO. Alleen nu krijgen de twee dc motoren niet genoeg stroom om allebei te draaien omdat het arduino board niet genoeg stroom geeft. Ik moet het circuit dus gaan omleiden.

Maar hoe doe ik dit??

Een duidelijke uitleg met evt. plaatjes wordt zeer op prijs gesteld!

Die motorshields hebben toch een eigen + lijn voor de motoren? Die zul je op een krachtigere voeding moeten zetten via de ext Power aansluiting en mogelijk een jumper omzetten of verwijderen
Maar geef ff de link naar het shield die je gebruikt.. Er zijn zoveel soorten tegenwoordig....

MAar als het versie 1 is dan zie pagina 39 : https://cdn-learn.adafruit.com/downloads/pdf/adafruit-motor-shield.pdf

Bedankt voor de snelle reactie!

dit is de shield.

De ‘motor-ingangen’ heeft naast de twee ingangen voor de motoren ook een GND en een aparte kant voor de GND en een VIN volgens mij. Moet ik hier een 9V batterij aansluiten?

mvg

Ik heb uw link doorgenomen en begrijp wat er gezegd wordt, maar helaas ben ik niet zo'n ster in Arduino.. verre van zelfs...

Ik ga het op een eenvoudige manier proberen uit te leggen en hopen dat U mij hier verder mee kan helpen

http://playground.arduino.cc/Main/AdafruitMotorShield : dit is de shield die ik gebruik, ik plug hem op mijn Arduino.

Dan voer ik stroom aan via de USB / batterij in de Arduino UNO, dit is dus maar 5V, niet genoeg.

Moet ik nu , en dan kijkend naar de foto, via een 9V batterij aangesloten aan zo'n batterij houdertje deze draden in de twee blauwe poorten (De Ground en +M) van de Arduino Shield steken? Heb ik dan mijn probleem opgelost?

mvg

de Powerjumper leeg houden en de motor voeding op die klemmen links ernaast schroeven.

motoren hebben gewoon veel power nodig, zoek een kleine accu (bijvoorbeeld uit een scooter) een blokbatterij gaat echt niet werken.
als het effe kan zorg dan voor een aparte batterij voor de uno (mag tot 12 Volt zijn.
de motorshield werkt pas als de spanning hoger is dan 7.5 volt en blijft.
hou het simpel en maak pas uitbreiding als je snapt wat er gebeurt.