Arduino Emutor/Simulator W8/Ipad (Bomen en Bos)

Naast de IDE van Arduino.cc die veelvuldig gevraagd wordt bij Win-platformen zit ik na "Weet k hoeveel zoekopdrachten en installaties" met een hamvraag:

Wat is de beste Arduino simulator/emulator voor Arduino op mijn Win 8 Machine ?

Wat is de beste Arduino simulator/emulator voor Arduino voor mij iPad (iOs 9.1)

Onder Microsoft Visual 2013 kom ik om onder de foutmeldingen.
Bascom (Win) lijkt op zich wel wat, maar doet niet wat ik wil.
Labview (Win)werkt imo optiek gewoon niet.
Simulator for Arduino (Win en iOs) is veel te beperkt.
S4A doet niet wat ik wil.

Lijstje is veel langer, wil graag jullie mening horen.

Wil al of niet met virtuele breadboard iets in elkaar zetten met een Sketch erbij en testen binnen software.

Mocht er geen virtuele breadboard zijn dan tenminstte een (zoals Microsoft Visual 2013) gewoon typen en de aanvullende C C++ commando's zien die gebruikt kunnen worden in een regel. Dan eventueel compileren en mogelijke fouten zien, en zeerzeker de seriele monitor.

Voor de iPad heb ik inmiddels wel wat gezien en kik op Youtube naar een gebruiker, omdat ik niet eerst 11,99 ga uitgeven om daarna achter te komen dat het heel beperkt is en de IDE 1.6 al meer doet met een Arduino of Clone aan de USB

Wie o Wie werkt waarmee en wat zijn de ervaringen en aanvaringen ?

Ik vrees ervoor dat er niet zoveel ter beschikking is.
Velen voelen zich geroepen tot het maken van een simulator maar het is niet makkelijk en veel steun (centen en werkuren) moet je niet verwachten. De meeste projecten sterven dus in een vroegtijdig stadium.
Ter aanvulling. Dit zijn volgens mij 2 kersverse alternatieven die rond je vraag draaien en die je niet genoemd hebt.

1. Met de Arduino eclipse plugin kan je de code locaal laten draaien en zo "debuggen". Ik vrees ervoor dat dat eigenlijk aan de andere kant van het spectrum licht van wat je zoekt omdat er geen enkele visuele simulatie is.
    Hier is een video van een presentatie die ik gegeven heb over de arduino eclipse plugin en de debugging mogelijk heden T-DOSE 2015 , Arduino Eclipse plugin Code and debug your arduino, Jan Baeyens - YouTube
  2. Arduino create The next steps of the Arduino Create Betatesting | Arduino Blog zou moeten werken op je ipad.

Met vriendelijke groet
Jantje

Inmiddels ook wat gevonden waar ik goed mee uit de voeten kan voor simulatie, coding en testen.
Werkt ideaal om Arduino beter te gaan begrijpen en de vrouw des huizes even geen kabels, printjes en onderdelen op tafel ziet.
Gewoon lekker languit op de bank.

Zelfs multimeters en scoop ter beschikking.