arduino gebruiken via ir remote die ledstrip aanstuurd

mijn naam is bart van den heuvel
ik ben laatst begonnen met arduino na een lange tijd geleden.
ik wil er voor zorgen dat ik via een ir remote met de arduino uno een ledstrip aan kan sturen (WS2812)
ben zelf all bezig geweest om een code te schrijven alleen ik kom er niet echt uit ik hoop dat iemand mij zou kunnen helpen hier mee. de code is:

#include <IRremote.h>
#include “FastLED.h”
#define PIN 12
#define NUM_LEDS 60
CRGB leds[NUM_LEDS];
#define receiver 13

#define BUTTON_1 0xFF30CF
#define Button_2 0xFF18E7
#define Button_3 0xFF7A85
#define Button_4 0xFF10EF
#define Botton_5 0xFF38C7
#define Botton_6 0xFF5AA5
#define Botton_7 0xFF42BD
#define Botton_8 0xFF4AB5
#define Botton_9 0xFF52AD
#define Botton_on/off 0xFFA25D
#define Botton_up 0xFF02FD
#define Botton_down 0xFF9867

// IMPORTANT: To reduce NeoPixel burnout risk, add 1000 uF capacitor across
// pixel power leads, add 300 - 500 Ohm resistor on first pixel’s data input
// and minimize distance between Arduino and first pixel. Avoid connecting
// on a live circuit…if you must, connect GND first.
IRrecv irrecv(receiver); //create a new instance of receiver
decode_results results;

void setup() {
FastLED.addLeds<WS2811, PIN, GRB>(leds, NUM_LEDS).setCorrection( TypicalLEDStrip );
}

void loop() {

if (irrecv.decode(&results)) { //we have received an IR code
Serial.println(results.value, HEX);
irrecv.resume();
}
translateIR();

void RGBLoop(){
for(int j = 0; j < 3; j++ ) {
// Fade IN
for(int k = 0; k < 256; k++) {
switch(j) {
case 0: setAll(k,0,0); break;
case 1: setAll(0,k,0); break;
case 2: setAll(0,0,k); break;
}
showStrip();
delay(3);
}
// Fade OUT
for(int k = 255; k >= 0; k–) {
switch(j) {
case 0: setAll(k,0,0); break;
case 1: setAll(0,k,0); break;
case 2: setAll(0,0,k); break;
}
showStrip();
delay(3);
}
}
}
}
void translateIR() {
switch (results.value) {

case BUTTON_1:0xFF30CF
RGBLoop()
}
break;

Om te beginnen zie ik een paar fouten, van vervelend tot fataal:

#define Button_4 0xFF10EF
#define Botton_5 0xFF38C7

Moet “Botton” misschien ook “Button” zijn?

case BUTTON_1:0xFF30CF

Dat is niet de juiste syntax; lees de doc er nog even op na.

#define PIN 12

Geef die constante een zinvolle naam, waaraan je kunt zien waar die voor dient. Hetzelfde geldt voor

#define receiver 13

Verder zijn je accolades niet gebalanceerd, de aantallen openen en sluiten moeten gelijk zijn. Elk codeblok (functie, for, while, if, etc.) moet tussen accolades staan.

Er staan een “break;” en een " translateIR()" buiten de accolades, dat laat zich niet eens compileren.

Ik zie calls naar “showStrip()” en “setAll()”, maar die functies zelf zijn er (nog?) niet.

PS.: Wil je ook je code nog even tussen code tags zetten (met de knop “</>”)? Tnx.

Nee, ik ga niet alle code voor je schrijven, dat moet je echt zelf doen. Met concrete vragen of problemen kun je hier wel altijd terecht. Mijn advies: bouw het stap voor stap op, begin bv. met alleen de buttons, en check met de Serial Monitor of het goed werkt.

Hoi presentvase, welkom.

Ik wil je dringend wijzen op de gebruiksaanwijzing (klik !).
Lees dat eens goed door en “knoop het in je oren”, ook het Englestalige deel waarnaar verwezen word.
Lees ook het wat grotere Welkom op het Nederlandstalige forum onderwerp eens door.

Dan word je al snel duidelijk dat je de 2 laatste dingen die je hier gedaan hebt, niet de bedoeling zijn.

Je hebt jouw 2e bericht in dit onderwerp, waarin je vraagt of iemand de code voor jou kan maken (ik heb dat bericht gelezen en bewust maar even niet geantwoord omdat dat niet zo’n heel vriendelijk antwoord zou zijn), verwijderd.
Daardoor lijkt het alsof degene die je graag wil helpen, zomaar spontaan onzin zit te antwoorden op zijn eigen bericht.

Bovendien heb je dezelfde vraag nog een keer gesteld in een nieuw onderwerp.
Dat is gewoon niet toegestaan en ik zal een moderator wijzen op die dubbele onderwerpen.
Wanneer je eerst de boven genoemde gebruiksaanwijzing had gelezen had je dat geweten, en ook waarom dat zo is.

Je zult hier maar erg weinig mensen op het forum vinden die voor jou een code willen schrijven.
Want een belangrijk ding hier op deze site en dit forum is het leren van en omgaan met Arduino.
En je leert er niets van als iemand anders het werk voor je doet.
Sterker nog; wanneer je het werk zelf doet en daar veel fouten bij maakt, leer je er uiteindelijk het meest van.
Ook al is dat leerproces wel wat frustrerend.

Niet het beste begin hier op het forum voor jou dus, maar laat je daardoor niet uit het veld slaan.
Wanneer je de bovengenoemde links eens doorleest, de eerste ook het eerst, zul je begrijpen hoe je het best het forum gebruikt en krijg je tips die daar verder op in gaan.

Er zijn hier genoeg mensen die heel graag helpen, maar dat gaat het beste als je de gebruiksaanwijzingen volgt.

Ik zie ook dat je je berichten wat gehaast hebt geschreven, of dat het schrijven wat lastig is voor je.
Maar mensen zullen het ook zien als je de tijd neemt om je berichten zo goed mogelijk op te stellen en daar dan dus ook de tijd voor neemt.
Zou je moeite met schrijven hebben, en/of met de Engelse taal, dan zal niemand je dat kwalijk nemen en moet je je daar zeker niet slecht of onzeker over voelen.