ARDUINO + IMAGENS

Boa tarde! Estou trabalhando em um projeto em que o modulo rfid lê a informação de uma tag e esta informação está relacionada com uma foto. O problema é que eu não faço a minima ideia de como fazer isso, cada tag possui sua propria imagem então eu acho q devo fazer um banco de dados. Alguem sabe o q eu tenho q fazer??

Obrigada!

Boa tarde! Estou trabalhando em um projeto em que o modulo rfid lê a informação de uma tag e esta informação está relacionada com uma foto. O problema é que eu não faço a minima ideia de como fazer isso, cada tag possui sua propria imagem então eu acho q devo fazer um banco de dados. Alguem sabe o q eu tenho q fazer??

Obrigada!

Good afternoon! I’m working on a project in which the RFID module reads information from a tag and this information is related to a photo. The problem is that I do not make the slightest idea of ??how to do this, each tag has its own image so i guess it must do a database. Anyone know wha i gotta do?

Thank you!

raschemmel:

Obrigada!

Good afternoon! I'm working on a project in which the RFID module reads information from a tag and this information is related to a photo. The problem is that I do not make the slightest idea of ??how to do this, each tag has its own image so i guess it must do a database. Anyone know wha i gotta do?

Thank you!

Not sure if SPAM, or someone with too much time on their hands...

It's not spam. It is a member in Spain or somewhere in South America possibly . I'll ask them where they are:

Hola, En que pais eres ? Eres estudente en la escuella ? Roberto

raschemmel, why translate to english or spanish a topic that was posted in a forum of portuguese language AND in portuguese?

I meant your post... not the original one. That is a valid question.

He's posting in the PORTUGUESE section of the forum. Judging by the words and syntax, he's writing from Portugal.

Haven't you noticed by any chance that 99,5% of the posts in this part of the forum are in Portuguese? Ohh wait... probably you don't speak Portuguese. So, my question is, what are you doing here?

Cada RFID tem um código diferente, terás q ter uma pasta com imagens e um banco de dados que relacione a imagem com o ID do RDIF, o que te proponho é q dês o nome à imagem com o ID do RFID, assim simplifica-te o trabalho. Agora se precisares de guardar mais do que a imagem, ai sim recomendo-te um banco de dados.

Aconselho-te a usar processing que se torna mais facil, mas um LCD e um leitor de cartões SD farão o trabalho mais botininho :)