Beste allemaal,
Ik ben redelijk nieuw met arduino. Wel een aantal tutorials en dergelijke gedaan, maar nu is het tijd voor een eigen project om arduino nog wat beter te begrijpen. Het project werkt op basis van een aantal onderdelen. Een servo, voor het kiepen van een bakje, een LDR voor het meten van licht en een microfoon voor het meten van geluid.
Het idee in het kort is dat wanneer het donker is en een baby/dreumes begint te huilen, doordat zijn speen kwijt is, er automatisch een nieuwe speen in het bedje valt. Hiervoor wil ik een servo gebruiken gekoppeld aan een bakje, die gaat kantelen wanneer het donker is en de baby huilt.
Grotendeels is al gelukt om te maken maar ik heb problemen met de microfoon. Er zijn verschillende microfoons te koop en ik heb moeite om te ontdekken welke het beste past bij mijn project.
Voor de microfoon had ik het idee dat wanneer er gedurende een bepaalde tijd, bijvoorbeeld 30 seconden, meerdere geluiden geregistreerd worden (dus reageren op huilen en niet op omgeving geluiden) het bakje met de speen gaat kiepen.
Welke microfoon kan ik hier het beste voor gebruiken en zijn er tutorials of iets dergelijke bekend, waarmee ik wat testen (van de werking) met deze microfoon kan doen?
Alvast bedankt voor jullie reactie!