Arduino LED wearable

Beste Arduino forumleden,

Ik ben nieuw met arduino en wil voor een schoolproject het volgende circuit maken.

Een 3-assige accelerometer registreert de hoek of versnelling van een vlak. Wanneer deze een bepaalde stand passeert verandert er een led van kleur. In principe zou ik willen bereiken dat de wearable welke is opgebouwd uit 4 sectoren een indicatie gaat geven van de juiste houding van de arm. Door middel van het verkleuren van de 4 sectoren is er een grove indicatie van de richting waarin de arm moet bewegen om de juiste houding aan te nemen. Nou heb ik alleen een basale kennis van arduino dus ik hoop niet dat ik mensen stoor met mijn vragen. Ik zou graag willen weten hoe ik nu verder moet met het bestellen van componenten en het programmeren.

In de attachment een tekening van hoe de sectoren zijn opgebouwd.

Wearable circuit uitleg.pdf (785 KB)

je bent van harte uitgenodigd voor een beurs in utrecht electronics and automation daar wordt een brace uitgedeeld, met wat meer functies als het jouwe. allereerst moet je duidelijk zijn wat voor sensor je nodig hebt, een versnellingsmeter of een hoekmeter. als het een schoolproject is zou ik beginnen met een potmeter (met een gewichtje eraan zodat je de hoek kunt meten. en vier ledjes aangesloten op een arduino ding met 4 weerstandjes. monteer dat op een klein plaatje en gebruik dat als eerste demo. dan zoek je een hoekmeter en sluit deze aan, als dat werkt dan maak je een armbandje met 4 rgb ledjes die je weer aansluit en programmeert, en dan alles samen monteren en lekker experiemnteren.

kijk op fritzing voor een mooi programma om te tekenen en te schrijven.

Bedankt, wordt deze brace uitgedeeld bij de ingang of is er nog een specifieke stand waar ik deze kan halen. Verder zal ik een accelerometer bestellen en gewoon gaan experimenteren. Bedankt voor je antwoord!