Arduino programmeren met een HC-05

Hallo

ik ben al dagen bezig om een skets te kunnen draadloos te kunnen uploaden naar de arduino. . Te vergeefs. Het lukt mij wel om draadloos te communiceren met de arduino via USB en een via BT naar de Samsung tablet. kan heen en weer teksten versturen. Maar dan de usb uit arduino halen en via de compoort van de laptop een skets uploaden gaat dus niet. Zie wel op dat moment een led knipperen op het Arduino board maar wil het niet versturen. AT commando’s aan ook goed alleen de AT+POLAR geeft een error. wie kan mij helpen ? wil er nu snel van af, dus evt. tegen een kleine vergoeding geen probleem.

en als je bij de arduino de reset knop ingedrukt houd tot dat de IDE aangeeft dat de compilatie geslaagd is en dan de reset knop loslaat terwijl de upload poging gedaan wordt ?

Hi Deva,

Dank voor je bericht , helaas het mocht niet baten. Zie totaal geen RX of TX branden op het board. Even voor de duidelijkheid;
AT+UART = 38400,0,0 en de code is

void setup() {
Serial.begin(9600);
Serial.println(“AT”);

mySerial.begin(38400);
mySerial.println(“AT”);

Als je een programma wilt uploaden, moet dat gebeuren via Poort 0 en 1 op de UNO op andere bordjes zit dat soms anders in elkaar, ik heb bijvoorbeeld een schuifcontact zitten waardoor ik dus of de USB of de bluetooth kan gebruiken, zie de documentatie van je boardje.

dank voor je bericht, ik heb een leonardo en gisteren uit voorzorg een uno laten komen maar tot op heden geen resultaat. Hoe zou ik de usb gedeelte op de uno kunnen uitschakelen ?

ps ook nog even de Ardudroid APP geladen om div. poorten aan te sturen via BT maar dit werkt ook gewoon prima. Nu nog het uploaden :thinking:

PS shooter: moet ik ook nog pin32 van de HC-05 gebruiken ?
(zie hier namelijk tegenstrijdige tekeningen van)

ben weer iets verder … het lukt me om skets te uploaden al ik de condensator overbrug. na uploaden het reset kabeltje los halen van de HC-05. weer stap verder.
(heb 100nf en 1uf al geprobeerd maar dit werkt niet )

iemand nog een idee ?

This topic was automatically closed 120 days after the last reply. New replies are no longer allowed.