Als eerste jaars aan de hogeschool moeten we een projectje maken met een arduino. Een wagentje die een grillig parcour moet kunnen afleggen en onderweg een object moet kunnen meenemen.
Ik ben nu bezig met wat onderdelen te bestellen.
Ik ga gebruik maken van een adafruit motor shield om de motoren aan te sturen.
Ik ga ook 4 3-6v dc gear motoren bestellen, en mijn vraag is nu :
Hoeveel volt heb ik nodig op het motor shield om de 4 motoren op 6v te laten werken ? Heb ik genoeg aan 6volt of is er een spanningsval over het motor shield, zodat ik iets meer nodig heb ?
Tot nog toe heb je je wel gemeld in het 'Welkom' onderwerp, maar je hebt nog maar erg weinig over jezelf verteld.
Daarom weten we dus ook niets over je en over de kennis waarover je beschikt.
Vanwege je vraagstelling weet je het antwoord eigenlijk al.
Dus vanwaar deze vraag ?
Verder zou je eigenlijk alle informatie al moeten hebben.
Want juist Adafruit is erg goed in documenteren.
Je moet wel tussen de regels kunnen lezen om de informatie snel op te kunnen pikken, en dat is iets wat je gewoon moet leren.
de spanning moet hoger dan 7 volt zijn want anders doet de shield niks (er zit een beveiliging in om dat anders de stuurspanning (5 Volt) hoger zou zijn dan de motorspanning.
dus aansluiten op bijv 7.5 Volt en dan de stroom beperken met een potmeter of met PWM.
die motortjes worden vaak te snel warm dus uitkijken dat je ze niet verband.
en je antwoord is ja ongeveer 2 Volt spanningsval.
Ik had ook al zoiets gelezen. Liever nog eens navragen dan de boel op te blazen. Het is mijn eerste kennismaking met arduino. Ik kom uit de elektromechanica en volg nu elektromechanica aan de hogeschool VIVES. In het secundair hierover niets gezien. Bedankt voor de feedback.
Ik had ook al zoiets gelezen. Liever nog eens navragen dan de boel op te blazen. Het is mijn eerste kennismaking met arduino. Ik kom uit de elektromechanica en volg nu elektromechanica aan de hogeschool VIVES. In het secundair hierover niets gezien. Bedankt voor de feedback.
Groetjes
Soms vraag ik mij wel eens af wat het woordje "elektro" in elektromechanica tegenwoordig nog voorstelt.......Daar kan jij niets aan doen, maar je vraagt je soms af waarom wij steeds meer terrein verliezen op dit gebied....
kijk eens naar een rover voor de opbouw, dan de lijn volgen met 2 sensoren.
dan een servo erbij om het voorwerp te pakken, en eventueel nog een servo om op te tillen.
en als er vragen zijn gewoon stellen.
Ik mag toch hopen dat er ook word gekeken naar originaliteit bij de beoordeling van het eindproduct.
En dat het beoogde grillige parcours straks te heftig voor een standaard rover zal blijken, object een bal of liever nog een kwetsbaar ei dat niet verloren mag worden.
Maar het is wel een goed voorbeeld / uitgangspunt om een start te maken en te leren hoe een en ander werkt.